Mellemrum til vaskemaskine og tumbler

Jeg har et hul under en bordplade, hvor jeg gerne vil have vaskemaskine og tørretumbler. Det er jo 120 cm. Hvor meget ekstra skal jeg bruge, hvis jeg vil kunne udskifte en maskine uden at pille noget fra hinanden og uden større bøvl? ;-)

Mvh. Tina
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Maskinen fylder sikker ca 60cm. Og hvis ledningen og vandslangen er lange nok behøver du ikke mere en de 60cm.
120 cm burde kunne gøre det, men 1,0 cm ekstra vil nok gøre det lettere at "pille ud".
Et standard skab er 60,0 cm, og hvis et sådant fjernes kan en almindelig vaskemaskine sættes ind. Kiggede lige på en Siemens, den er 59,8 cm - så 2 mm. plads skulle være nok.

Søren O
Tak for jeres svar. Jeg var ude og søge vaskemaskiner, og langt de fleste af dem jeg fandt, var på 60 cm :-)
Jeg satser på 1 cm, tak :-)
mvh. tina
De skriver alle 60 cm men er ofte lige nogle få mm under, så det kan altid gå an med 120cm til 2. Men 1 cm ekstra til deling er naturligvis også ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok foretrække nogle cm ekstra, så der kunne sættes en understøtning ind i midten. Et spænd på 120 cm fisker efter at pladen kan komme til at hænge lidt hvis der sættes noget på den.
Man kan bare lave en pind i passende tykkelse, til at lægge mellem hvidevare og bordplade.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har lige lavet bryggers, Tørretumbler står i et hjørne med vaskemaskine ved siden af og derefter resten af elementerne.
Jeg fik hjælp af en kammerat der er tømrer til montering af elementer samt bordplade.
Vi satte maskinerne opad hinanden, han satte ikke nogen understøtning imellem maskinerne.
Bordpladen (t=3.8cm) understøttes hele vejen på bagvæggen, samt på et stykke tømmer på "side"væggen. Der ikke kan ses. Der er ingen problemer med at bordpladen hænger selvom jeg sætter mig derop på (75kg)
Mine maskiner (Samsung) er lavet således de kan erstatte et standard 60cm. skab.

Mvh.
Fcb83
Tusind tak for alle jeres svar, det lyder som om 1 cm ekstra er rigeligt, især hvis maskinerne reelt også er et par mm mindre end oplyst. Og tak for bonus-info om montering af bordplade, godt at vide :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis