Samling mellem to muffer

Hej, jeg skal sætte en radiator op, og i den forbindelse er der to muffer med ca. 12,5 cm afstand, som jeg skal have samlet. Mufferne sidder ret fast, så jeg kan ikke rykke så meget rundt på dem. Jeg har et nippelrør, og så en union, men jeg kan ikke rigtigt få det ind mellem de to muffer. Det er liiidt stramt deromkring. Nogle tips til at samle dette? Hvilken rækkefølge skal jeg skrue tingene sammen, for at gøre det nemmest, eller er det en håbløs situation for de dele at samles på den måde?

Det kan godt give sig lidt, og den ene muffe sidder på et vinkelrør som kan drejes rundt lidt.

Ellers skal jeg nok finde ud af det med nogle kompressions fittings og kobberrør tænker jeg.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor der er en vilje er der en vej

Eller rettere hvor der er vold er der en løs pex dåse.....
Klog af skade, så skal man ikke rykke for meget med gamle rør. Jeg er ikke så glad for at din vinkel kan drejes lidt. Den burde skrues helt af, og pakkes om.
Når du har pakket om med pakgarn og salve, kan du godt dreje en union på plads. En lige radiatorforskruning fylder noget mindre end en alm. union, så det vil jeg foreslå.
Din ide med kompressionsfittings ved jeg ikke om kan lade sig gøre. Du har ikke meget plads at få røret ind på.


Søren O
Hvis det er nipple for at komme ind i unionen, så køb den rigtige type union, med korrekt antal han/hun forbindelser, så du slipper for ekstra samlinger.

 

brug en messing union / radiator omløber. Den fylder mindst 1 cm mindre, og som steensen skriver så få den rigtige union.
De findes i Muffe/nippel og muffe/muffe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis