Alarm Jablotron - JA100

Hej,
Jeg har købt et hus her for 2 måneder siden. Jeg her erfaret, at der desværre er en del tyveri i området, hvorfor vi tænker på at sætte en tyverialarm op. Jeg har derfor kigget lidt på Jablotron JA-100.
Vil i den forbindelse høre om nogle af jer herinde har erfaring med denne alarm?

Pft.
Hilsen
Jacob
Hej, Jeg har købt et hus her for 2 måneder... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har faktisk fundet de enheder og PIR jeg mangler i tyskland, mangler jo kun et par stykker...

Men kan jeg installere dem uden et bestemt kabel og program?

Jeg har Div koder Master osv...

Mvh

Morten

Man kan sige der er trist Pro-sec har lukket for deres  sidde med  Jablotron produkter: -( 


Går og roder med lidt af hver : -)

Du mangler måske produkter?

MartinG skrev den 30-04-2019 21:25:28

Man kan sige der er trist Pro-sec har lukket for deres  sidde med  Jablotron produkter: -( 

 De har lavet en stor ny portal for installatører med alle deres sikringsprodukter, herunder alle de nye spændende produkter til JA100. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Hej med jer : -)

Joker22 – nej ikke lige umiddelbart nu, det er heller ikke let at blive fristet til noget: -) når pro-sec har lukket for ”almindelige mennesker” J

Wezio :

Det er jo det de har,  og pro-sec skriver at man skal have fat i en forhandler,  er prøvet  : -) han har ikke noget katalog, jeg fik en pris liste / katalog fra en anden forhandler  den er helt tilbage fra  06-2018 ikke så opdateret mere med (Listepris eks. Moms) så tror de findes : -)

Også i opdaterede tilstand  : -)

Hilsen Martin


Går og roder med lidt af hver : -)

Hej Martin og Wezio,

Beklager hvis jeg "hijacker" tråden, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I har af erfaringer med at bruge de små runde magneter på dør og vindueskontakter i stedet for de større firkantede. Jeg har nogle helt nye vinduer / døre hvor kontakter skal monteres og jeg kunne godt tænke mig at bruge de små runde. Eventuelt tips til montering?


På forhånd tak

Hejsa..

Ved godt spørgsmålet ikke er til mig, men ville gerne gi min erfaringer med dem..

Jeg har brugt dem i 10 år nu, de har aldrig svigtet mig ifm en alarm.

Det skal dog siges at rum med fugt, der skifter jeg dem hvert andet år, fordi de ruster..

Jeg ville til en hver tid, vælge dem næste gang også

Joker22 skrev den 21-05-2019 17:20:20

Hejsa..

Ved godt spørgsmålet ikke er til mig, men ville gerne gi min erfaringer med dem..

Jeg har brugt dem i 10 år nu, de har aldrig svigtet mig ifm en alarm.

Det skal dog siges at rum med fugt, der skifter jeg dem hvert andet år, fordi de ruster..

Jeg ville til en hver tid, vælge dem næste gang også

 Fedt tak. Hvad med placeringen af den lille magnet i forhold til hovedenheden? Nogle erfaringer der? og hvor tæt skal den lukke ind til? Hvis du har et billede du kan dele vil det være en stor hjælp :-)

Jeg bruger altid åbningskontakter for indboring. Er det et trådløst alarmsystem kan åbningskontakten oftest monteres på et input på den trådløse sender, der passer til systemet. Er det et fortrådet anlæg, er det bare at tilslutte direkte   

Jeg har aldrig oplevet problemer med fugt. Men jeg bruger også kun F&P registrerede åbningskontakter som fx MC250, MC240 og MC270. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis