All-round krydslinielaser/vatterpas til diverse opgaver?

Hej

Nogle inputs til bedste "universal-laser" til hobbybrug - skal gerne kunne bruges til flisebelægning udendørs, indendørs byggeprojekter og meget mere.
Selvnivellerende, med fald, distance for laser osv osv - hvad er et must, og hvilken skal jeg købe til hobbybrug?
Mvh. Andreas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du lave noget udendørs er de hobbymodeller jeg har set slet ikke lysstærke nok. Man kan simpelthen ikke se stregen.
Så til det brug er det nærmeste jeg kommer noget rødt en murersnor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja hvis den også skal anvendes udendørs dur en traditionel rødlinjelaser ikke da dagslyset normalt vil være så kraftigt, at laserstrålen ikke kan ses. Du skal derimod gå efter en grønlinjelaser som i mange situationer kan anvendes udendørs, når der blot ikke er tale om, at den flade, man lyser på er udsat for direkte sollys. Ps. Det er fordi vi mennesker er pokkers dårlig til at se rødt lys - det går meget bedre med grønt lys.
Hvad er dit budget? Hvis den skal kunne lave fald, skal du nok over 2000-2500,- for en der kan det..
Budgettet kan godt strækkes op til 2500, hvis der er en god model med fald, der kan bruges udenfor.
Nogle modeller der kan anbefales?
Eller blot en god "indendørsmodel", hvis jeg må nøjes?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis