Videoredigering

Hej. Jeg benytter Pinnacle Studio 12 når jeg redigerer mine film men jeg har et problem, når jeg har redigeret filmen kan jeg ikke uploade den til Youtube, den vil ikke godtage den, det er muligvis fordi at Pinnacle laver filmen i et format der hedder Stx (tror jeg nok) men Youtube vil kun have Mp4. Er der nogen mulighed for at ændrer filmen så den i stedet bliver en Mp4 film eller er der andre muligheder. Hvis jeg redigerer filmen i Windows Movie maker kan den godt uploades i youtube men jeg bryder mig ikke så meget om Movie maker.


VH
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Volmer på 15-02-2017 23:01

Hej. Jeg benytter Pinnacle Studio 12 når jeg redigerer mine film men jeg har et problem, når jeg har redigeret filmen kan jeg ikke uploade den til Youtube, den vil ikke godtage den, det er muligvis fordi at Pinnacle laver filmen i et format der hedder Stx (tror jeg nok) men Youtube vil kun have Mp4. Er der nogen mulighed for at ændrer filmen så den i stedet bliver en Mp4 film eller er der andre muligheder. Hvis jeg redigerer filmen i Windows Movie maker kan den godt uploades i youtube men jeg bryder mig ikke så meget om Movie maker.

Med fare for og dumme mig idet jeg ikke kender meget til hverken Pinnacle Studio eller YouTube. Bruger selv et andet program, der hedder PowerDirector, når mine videoer skal "skæres til".

Men, Pinnacle Studio 12 er vist ved og være en ældre, sag idet sidste udgave vist er 20. Dog burde den kunne stilles op til at aflevere en fil i formatet MP4. der er Windows "husformat" ligesom en MOV er Appels. Begge formater burde YouTube kunne læse.

Du burde blive spurgt hvilket outputformat, der skal skrives når du skriver filen efter redigering/beskæring.

STX formatet syntes jeg ikke siger mig så meget.

Håber mine tanker er til lidt hjælp.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kender ikke Pinnacle 12, men kan nok hjælpe dig lidt videre alligevel.
Det første problem er, at du vil uploade en stx fil. En stx fil er ikke en videofil, men den projektfil, som Pinnacle laver når du redigerer. De fleste videoredigeringsprogrammer arbejder med en projektfil, når man redigerer. I projektfilen ligger alle de oplysninger som skal bruges, når man skal laves den endelig videofil. Beskæringer, ændringer i lyden, indsatte effekter osv. En projektfil fylder typisk ikke ret meget, idet de kun er indstillingerne, som ligger der.
Du skal så vælge at gemme filen i et videoformat. I den proces har Pinnacle 12 bl.a. en mulighed for at gemme direkte i et format til youtube, men det er i en meget dårlig opløsning. Formentlig fordi, programmet er så gammelt, at det ikke var almindeligt dengang at uploade i hd kvalitet. Jeg har fundet en tutorial, hvor der en som viser, hvordan man i stedet kan gemme i hd format inden man uploader.
https://www.youtube.com/watch?v=FIEpAEjt7PM&list=PLj5VCatCfN9x7Tv1zAwYvFsz8I85-b9ny

Kurt B. Andersen
Hej Kurt B Andesen. Tak for dit hurtige og oplysende svar, det glæder mig at der som jeg havde håbet, er en mulighed, nu vil jeg se på det link som du har sendt til mig.
Mvh Volmer.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis