Bad i særskilt rum

Godaften folkens

Jeg skal til at lave et nyt bad i et rum, hvor der tidligere har været skab/opbevaring. Det rum hvor badet skal være i er i nær tilknytning (lige opad) et allerede eksisterende toilet, hvor der tidligere har været en håndbruser - og selvfølgelig er et gulvafløb med vandlås.

Dvs. et egentligt baderum hvor der kun er brus og så et toilet hvor der alene er håndvask og wc - med en væg imellem de 2 rum.

Mit spørgsmål er: må man føre gulvafløbsskålen fra baderummet på det egentligt gulvafløb i toilettet?

Jeg synes jeg kan læse mig frem til 2 ting i DS 432: (1) afløb fra brusere føres til afløbsinstallationen gennem selvstændig vandlås eller føres til gulvafløb eller til gulvafløbsskål, der tilsluttes i samme rum, men også at (2) afløb fra sanitetsgenstande med ikke-ildelugtende spildevand, fx fra håndvaske, badekar og brusere, kan dog gennem tilslutningsledningen føres til en fælles vandlås, fx et gulvafløb anbragt i samme rum eller i et rum med nær brugsmæssig tilknytning hertil.

Så umiddelbart er det vel lovligt men en sådan konstruktion? Håber i øvrigt min beskrivelse giver mening :-)

På forhånd tak for jeres input.

Hilsen Preben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja din nye SKAL. Have sin egen vandlås ellers får du nok lugtproblemer,og det er ikke af lagkage

Som du selv beskriver så kan en 40-50 mm rør fra bruser og håndvask føres ind i siden af eksisterende afløb ovenfor vandlås. Så behøver man ikke yderligere vandlås på de steder. Men det skal være i samme rum. Den med "nær brugsmæssig tilknytning dertil" tror jeg omfatter bruserum, hvor man f.eks. har en glasdør.
Men for at komme ind i siden af det gamle afløb skal du jo hugge gulvet noget op i toilet. Så måske er det lettere at etablere et afløb selvstændig med vandlås. Det er jo bare at købe den rigtige. Men det kommer jo an på hvordan rørene er ført fra toilet gulvafløbet

Denne er f.eks. med vandlås. klik for link  Men der er mange andre 

Husk iøvrigt at gulvet skal sænkes i det nye bruserum, så afløb er mindst 30mm under gulvniveau i gangen udenfor.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis