Føre afløb under skab

Hej
Overvejer at renovere bryggerset og vil i den forbindelse gerne flytte vaskemaskine og tørretumbler. Den mest optimale indretning vil betyde, at der bliver Ca 1m mellem vaskesøjlen og afløbet (50mm afløbsrør, som står op af gulvet tæt op af væggen).
Ønsket er at have et 60cm underskab ved siden af vaskesøjlen og så vil der være Ca 40cm til nuværende afløb.

I skabet skal der være kurve til vasketøj, som er i hele skabets dybde, så det er ikke rigtig muligt at føre afløbet inde i skabet

Da gulvet ikke skal brækkes op skal der laves en løsning på afløb fra vaskemaskine og tørretumbler. Så jeg tænker på om jeg kan føre afløbet under skabet, som kommer til at stå på 16cm ben. Der vil være falde på 2-3% tænker jeg. Vil det være ok?

På forhånd tak for hjælpen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil du ikke få problemer med, forudsat at afløbsrøret også føres op bag vaskemaskinen.

Søren O

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/50695' class='af-profile-link'>Søren O</a> på 15-02-2017 20:20
Det vil du ikke få problemer med, forudsat at afløbsrøret også føres op bag vaskemaskinen.

Ok super. Ja naturligvis - tænker at det skal gå lodret op bag vaskemaskinen i ca 1m og evt en vandlås på...
Er afløbsslangen på vaskemaskinen ikke lang nok til at den kan trækkes under skabet hen og op til afløbet? Jeg har selv haft en vaskemaskinen tilsluttet på den måde.
Hvis du ikke tidligere har haft vandlås på, og der ikke har været lugtproblemer, ser jeg ingen grund til at montere den. Bliver det senere nødvendigt, kan du gøre det.
God fornøjelse.

Søren O

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24681' class='af-profile-link'>jenshøj</a> på 15-02-2017 20:31
Er afløbsslangen på vaskemaskinen ikke lang nok til at den kan trækkes under skabet hen og op til afløbet? Jeg har selv haft en vaskemaskinen tilsluttet på den måde.

Desværre nej. Og slet ikke afløbsslangen fra tørretumbler....
Annonce

Du behøver ikke at lade røret gå højere op end 70 cm. Det skal i princippet bare over vand niveau i vaskemaskinen.

Og lige bestemt fra en vaskemaskine og tumbler behøver du ikke at være nervøs for fald. Det er beskidt vand, men ikke med fedt eller sand i. Og når det kommer er´der noget sus på, så det renser selv røret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok super. Så vil jeg kaste mig ud i det og få skåret røret af nogle cm over gulvniveau og få sat nogle fittings på. Tak for hjælpen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis