koblingskabel/evaluering

Et selvjusterende koblingskabel = minimal frigang. Fint nok, men betyder det så, at tryklejet er i konstant rotation med trykpladen, med det slitage det nu indebærer... eller hvad ?? På ex. Fiat punto, er der i pedalen en fjeder der konstant, trækker kablet/armen mod tryklejet... I min verden = stort slid på leje/trykplade.

Grunden til spørgsmålet er, jeg overvejer at skifte til manuelt kabel, (vw polo) , istedet for det nuværende..

Hvad siger eksperterne herinde ???


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det selvjusterende kabel er jo først og fremmest dejligt ved montagen, monter, aflast og så ned af liften. VW har jo lavet et udmærket system efter en del børnesygdomme blev aflivet, men jeg kan ikke genkende det billede du har af funktionen. Hvis du har adgang til TecDoc kan du se en udvidet forklaring med billeder af pincipperne, den "rider" ikke koblingen hele tiden, selvjusteringen kompenserer kun på frigangen, hvis armen sidder løs eller skæv så kompenserer den jo netop skævt, men en Polo bliver jo ikke bygget som en Kia.

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
Fiats princip kører konstant på udrykker lejet - det ændrede jeg selv, for at skåne lejet.
På vw sidder der en fjeder i selve kablet, som skubber det i begge retninger, så frigangen nu ligger i selve justeringen på kablet. Er det korrekt forstået..I så fald ser det jo fornuftigt ud.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis