Valg af temperatur på Danfoss Eco Living

Hej
Jeg er gået fra en almindelig Danfoss termostat til en Danfoss Eco Living.
Førhen da jeg brugte en almindelig termostat havde jeg den sat på 3 i stuen samt køkkenet og på 2 inde i mit soveværelse.

Men hvilken talværdi vil det svare til på en Danfoss Eco Living?
På Danfoss Eco Living skal man vælge en varme grad
Nogen der har erfaring med dette?

Mvh Kristian Gyde
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener at 2 svarer til 18 grader, 3 svarer til 21 grader og 4 til 24 grader.

Søren O

Hej, jeg har skiftet sidste år mine termostater til Danfoss Eco ( ikke Eco Living ) de virkede alle meget fint indtil jeg skiftet i oktober 2017 :  fra program  P0  til program P1. Spørgsmål : Tidspunkt fra 23 - 06 sænker temperatur ikke ned. Når jeg står op kl 04.00 er radiatorer meget varm og rumtemperatur er stadig 20 grad.

Har nogen erfaringer med det?

Mvh Tesa19


Tesa19

Tesa, hvilken temperatur står der på displayet kl 4?   Hvilken temperatur har du i dagtimerne? 

Er de købt brugt? Den første version Danfoss lavede af termostaten virkede ikke optimalt. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Termostaterne er intelligente, det vil sige at hvis de skal hæve tremperaturen fra 17 til 21 grader kl 6, så lærer de hvor længe rummer er om at blive varmt. Det vil sige at de måske allerede begynder at varme op kl 4, for at kunne nå en temperatur på 21 grader kl 6.  Alt afhængig af dit varmesystem, varmetab mm. 

Men radiatorerne skulle meget gerne være kolde efter kl 23, da de her sænker temperaturen. 

Er de det?


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Det skal jeg nok kontrollere de næste dage, men jeg mener de er kolde efter kl. 23...?

Huset er en lejebolig med fjernvarme og er ikke isoleret. Jeg mener, at radiatorer var længer kolde sidste vinter, ( mellem kl. 23-6 ) men jeg kan også tage fejl.

Ellers er jeg nødt til og sætter nye batteri ind, selv om jeg har skiftet dem om sommeren.

Tak for hjælpen.

Mvh

Tesa19

   


Tesa19

Hvad er forskel egentlig på ECO med eller uden living


Jeg har selv købt en enkelt ECO som jeg styrer fra APP på min tlf.

Men er ECO ikke kun styret via Bluetooth og living er wifi baseret?


Skal man ved living købe et styre panel ud over termostater?


Katmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis