symaskine-expert.dk og hvad skal jeg købe

Ken der i symaskine-expert.dk

De må være nye. finder dem ikke på Truspilot..

Jeg vil have en kraftig symaskine. tænkte på en af disse.. Er de ok?

Toyota Super Jeans SPJ34XLPE 
SINGER HEAVY DUTY 4432

Kan i anbefale andre, der er endnu kraftigere? Den må godt være simpel, bare den kan sy i tykt/kraftigt stof

Mvh.
Martin 


 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke lige siden. Men helt ny er den nu ikke. Den har været oppe i et års tid. Firmaet bag driver flere sider med salg af forskellige ting.
Men om den er til at stole på ved jeg intet om.

den "bor" i øvrigt i holland. Alt forsendelse og returnering kommer dernedefra.

Kende ikke de to mærker du omtaler, så er det sagt/skrevet.

Når du skriver Hevy Duty, tænker jeg at du måske skal ha' en maskine med overtransportør, ala dem skomagere/saddelmagere/møbelpolstre bruger.

Om du "løfter sløret" for hvad de skal kunne holde til vil det måske være nemmere for ikke symaskine kyndige at finde svar der måske kan hjælpe dig på rette vej.

Har en Pffaf select 3 med overtransportør, som kan kobles ind når der er brug for det, den har jeg brugt til lidt ombetræknings opgaver, sådan på hobby/amatør basis for flere år siden.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Ja, jeg vil ligesom maskinsnedker også gerne høre lidt mere til opgaven.

Jeg googlede de to maskiner, som du henviser til, og jeg er skeptisk til, hvad de reelt kan klare, og de er meget ukonkrete med specifikationer på de hjemmesider, som jeg fandt. Og det er godt med overtransportør, som maskinsnedker nævner, men også lidt afhængigt af opgaven. Om du går I butik, så lad dem vise, at maskinen kan sy stabilt med en 20 eller 30 tråd I et kraftigt materiale, som du vil anvende. Kig godt efter om du kan justere trådspænding, så syningen bliver pæn I forhold til om koblingen af overtrad og undertråd er midt I materialet. Siksak vil give større udfordringer for maskinen.

Jeg købte en ældre Singer 201 husholdningsmaskine til 150 kr, til at sy ret kraftige ting. Men jeg vil ikke anbefale andre at gå I gang med et sådant projekt. Og den har ikke overtransportør, som jeg ofte savner. Men jeg kan f.eks. sy 4 lag presenning af 680 g type og andre kraftige bånd. Men projektet indebar: kraftigere motor, nedgearing med ekstra hjul, kraftigere fjeder til trådspænding, særlig hjemmebygget servostyring af motor. Maskinen syr rimelig godt med Serafil 20 tråd og 130-140 nåle. Reelt ved jeg ikke om maskinen vil holde til det I længden - mange advarer mod den slags, og det vil jeg også gøre. Maskiner, hvor du putter tråden gennem nål fra siden (og ikke forfra), de vil generelt klare kraftigere ting.

Det jeg er gået i stå med fruens lille maskine, er når jeg skal sy en lynlås i arbejdstøj. Vel at mærke når den gamle kun er klippet af i kanten, så dens montage stof fortsat sider i tøjet. Her forsøger jeg at sy endnu en gammel lynlås i som også er klippet ud... altså meget stof med gamle syninger i.
Tak for jeres hjælp. Det ser smart ud med overtransportør. Måske en flaff select 3,2 men den koster 5000kr.. Lidt dyrt..

 
Jeg havde aldrig hørt om en overtransportør, så jeg googlede lidt,

https://www.youtube.com/watch?v=-sQg_7BVdgU

overraskende enkelt (for mig)

Venlig hilsen
Knud
Annonce

Meget besværligt synes jeg.

Prøv at finde Pffaf 3,0 select på youtube, der er en video, lidt lang men inde i videoen ses hvordan overtransportøren kobles til/fra.

Har en sådan men den er lånt ud til min søster, så kan ikke tage et foto af den og teknikken.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg skulle for mange år siden bruge en kraftig symaskine, til at sy kaleche til båden.
Gik ind til den lokale symaskine maskine mand, og spurgte på noget billig brugt, han hev en gammel Pfaff frem, og sagde den kan sy alt der kan komme ind under trykfoden, og ja den er nærmest altædende..
Ifølge symaskine manden, er det fordi den ikke kan siksakke, fordi siksakke funktionen gør maskinen mere svag/ustabil.

Vi prøver igen, i morgen --
Jo, maskinsnedker,
men er den Pfaff ikke født med overtransportøren? Jeg forstod at den jeg fandt, var et tilbehør, som måske kan sættes på flere forskellige maskiner.

Venlig hilsen
Knud
Min vurdering er, at du ikke behøver overtransportør, for at kunne sy en lynlås i kraftigt arbejdstøj, men det hjælper naturligvis. Overtransportør vil reducere mængden af symaskiner, som du kan købe til en rimelig pris. Nu ved jeg ikke hvor meget kender til at sy med symaskine, for det kan jo også godt være, at du kan få jeres eksisterende maskine til at klare det. Der er jo en del med nålestørrelser, trådtykkelser og trådspænding, som du skal have check på. Det får du bedst ved at prøve dig frem ved at sy i nogle gamle rester af tøj. Også i dag syer jeg prøver i rester eller små prøver af nyt materiale før jeg går i gang med den rigtige opgave, så jeg får brugt den rigtige nål og tråd og indstillet maskinen korrekt.

Når du skriver, at der sidder ældre rester af ekstra stof på lynlåsen, så tænker jeg også lidt hvorfor, at du ikke tager de rester af - resterne vil i mine øjne gøre opgaven sværere og resultatet dårligere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis