Afdækning af kontakter i tændt tilstand

Hej.

Vi har investeret i philips HUE pærer og ønsker også at have muligheden for at bruge kontakter til at tænde og slukke. Dette kan desværre ikke lade sig gøre med almindelige kontakter, da den ikke husker hvilken tilstand pæren var i før den blev slukket og i stedet skruer op på 100% når den tændes igen.

Derfor tænkte jeg om det var muligt at sætte kontakterne til at være tændt og så sætte en form for blænde på så man ikke kan slukke dem.

Ved i om dette er muligt?

Jeg har vedhæftet 2 billeder af de kontakter der skal blændes. Mht dimming switchen havde jeg tænkt mig at montere denne ovenpå med noget stærk dobbeltklæbende tape som på det sidste billede.

Hvis i har nogle forslag til bedre løsninger er jeg meget åben

Hej. Vi har investeret i philips HUE pærer og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jannik.

Det er da en unik løsningsmodel du der har fundet ;-) Jeg er bare ikke sikker på at din elektriker ville godkende det - med mindre det lige kan pilles af.

Hvis der er en afbryder, så skal der også være adgang til den.

Hvis dit dæksel sidder løst og derved kan fjernes nemt, så tror jeg dog ikke nogen ville kommentere det. Det kunne jo også være en sofa der stod foran en gulvkontakt, og så ville problemet være det samme.

Men det er kreativt løst, tak for billederne :-)

Greenline.dk
//Brian

Greenline.dk - Brian
Skrevet af bksommer på 06-03-2017 11:52
Hej Jannik.

Det er da en unik løsningsmodel du der har fundet ;-) Jeg er bare ikke sikker på at din elektriker ville godkende det - med mindre det lige kan pilles af.

Hvis der er en afbryder, så skal der også være adgang til den.

Hvis dit dæksel sidder løst og derved kan fjernes nemt, så tror jeg dog ikke nogen ville kommentere det. Det kunne jo også være en sofa der stod foran en gulvkontakt, og så ville problemet være det samme.

Men det er kreativt løst, tak for billederne :-)

Greenline.dk
//Brian

Hej Brian

Jo tak 

Det kan heldigvis nemt afmonteres da det bare er limet på uden på de eksisterende kontakt rammer.

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også