Variabel strømforsyning 10-30v 10amp

Hej. hvordan og hvorledes gør man? 

Jeg står og skal bruge en variabel strømforsyning med indikator af amp forbrug. 
Hvad skal man finde/bruge? det skal bruges til test af LED lamper, og måling af amp forbrug. 

Man skal kunne sætte strøm til en lampe, og så justere strømmen mellem 12 og 24v gerne fra 0-30v hvis det kan fåes 

man skal ikke kunne justere amp på den, men blot aflæse hvor mange amp der bliver trukket når man justere spændingen :-) 

nogle der kan hjælpe? 

se evt. billede :-) 


Emil // www.brylleled.dk
Hej. hvordan og hvorledes gør man?  Jeg står og... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af emilo93 på 12-02-2017 18:05
Fabin.
Tror ikke du er med.
Jeg vil ikke justere AMP. På lampen, den skal bare give det strøm jeg sætter den til. Eks. 12v, og så kunne aflæse hvor mange AMP. Der går igennem når lampen for 12v :-) og det samme ved 24v. :-)

Speddy. De er lige små nok 😬 10amp er deromkring jeg skal bruge, når jeg sidder og roder med store led lysbjælker med arbejdslys osv i :-) de trækker en del :-)

Har kigget på den her, men jeg forstår ikke om fabin mener man kan sætte AMP på maks, om så Der står i display hvor mange AMP der bliver brugt :-)
Det er jo det jeg skal bruge for at skrive det om de givende produkter,

https://elektronik-lavpris.dk/p135979/bn207102-laboratoriestroemforsyning-0-30vdc-0-10a/?osCsid=q8dlle9m0eosmq8kr192oh23a2

Hvad er der forkert. Vi skal lige have styr på, hvad der hvad. Du taler om strøm på 12V og 24V, jeg går ud fra, at du mener spænding, og så passer det sammen. Jeg kan ikke åbne dit link til spændingsforsyningen, men har fundet en anden på 20A. Som Speddy skriver, sætter du bare sikringen på max. og aflæser strømmen ved den spænding, 12V eller 24V, som du har valgt.

 

 

 


fase
Om man sætter strømbegrænsningen på forsyningen til max strøm eller minimum strømbegrænsning er ligefedt idet PSU'en levere den strøm forbrugeren aftager, naturligvis inden for det område den er specificeret til.

En forespørgsel med Google siger der er en 0-30V, 10 Amp PSU her: https://elektronik-lavpris.dk/p124064/hy3010e-laboratoriestroemforsyning-0-30v-0-10a/

Du kan se hele udvalget ved samme forhandler her: https://elektronik-lavpris.dk/advanced_search_result.php?keywords=Laboratoriestr%C3%B8mforsyning&search_in_description=1

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ved ikke lige om du kan købe en effektmåler som kan vise forbruget i W, men wattforbruger får du ved at gange spændingen (V) med strømstyrken (a). F.eks spænding 12 V x strømstyrke 3,5 A = 42 W

Søren O
"Om man sætter strømbegrænsningen på forsyningen til max strøm eller minimum strømbegrænsning er ligefedt idet PSU'en levere den strøm forbrugeren aftager..."

I så fald er din strømbegrænser defekt.
Eksempel:
Hvis du har en 10A forsyning og du stiller strømbegrænseren til 1A og tilslutter en belastning på 2A, vil / må forsyningen kun levere 1A.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Så du siger speddy.
Jeg køber den jeg linkede til, og sætter AMP. 90 maks, så vil jeg kunne læse AMP forbrug ved de forskellige spendinger mellem 0-30v? :-)

Emil // www.brylleled.dk
Annonce
Skrevet af speddy på 12-02-2017 21:58
"Om man sætter strømbegrænsningen på forsyningen til max strøm eller minimum strømbegrænsning er ligefedt idet PSU'en levere den strøm forbrugeren aftager..."

I så fald er din strømbegrænser defekt.
Eksempel:
Hvis du har en 10A forsyning og du stiller strømbegrænseren til 1A og tilslutter en belastning på 2A, vil / må forsyningen kun levere 1A.

I så fald læser du hvad jeg skrev, som en vis mand læser den hellige bog.   

Og så undres man over du ikke citerer den sidste del, du har så meget imod !!!  

Æ formoder,du er lige vel Speddy.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er vist en strid om ord.
Juster strømmen til maks. ( så den giver så mange Amp som den kan)
Eller juster begrænser til minimum ( altså så den begrænser mindst mulig) (Så den giver så mange Amp som den kan)
Er glasset 1/2 fuld eller 1/2 tom ? ? det får mig til at tænke på at jeg skal skænke en lille Caol Ila

12 års


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 13-02-2017 20:02
Det er vist en strid om ord.
Juster strømmen til maks. ( så den giver så mange Amp som den kan)
Eller juster begrænser til minimum ( altså så den begrænser mindst mulig) (Så den giver så mange Amp som den kan)
Er glasset 1/2 fuld eller 1/2 tom ? ?

Derfor jeg spørger nogle gange, måske lidt dumt  men vil være sikker på jeg køber det rigtige til mit formål. 

kan ridse det groft op. 

Jeg skal teste lamper og lygter, primært LED. på 12 og 24v. og vil gerne kune aflæse på et display hvad der bliver trukket af amp. :-) så jeg kan oplyse det på min hjemmeside, så folk har noget at gå efter med sikringer, kabelstørrelse osv :-) 

så hvad skal den stå på? maks eller min? 

 

 


Emil // www.brylleled.dk

Du skal slet ikke tænke på strømbegrænser, der skal være mulighed for at give alle de ampere du har behov for. Det udstyr du sætter til trækker så den strøm som det kan, ved den spænding du giver det.
Du skruer langsom op for spænding og for hver 1 Volt skriver du ampere ind i et regneark. Eksempel:
A                  B                            C
Volt           Ampere                 Watt
tastes        tastes           gange kolonne A x B
6                0,3                        1,8
7                0,45                      3,15
osv.
Så markerer du kolonnen og beder regneark om at lave et koordinat diagram. Vupti har du et diagram der kan medsendes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 13-02-2017 20:02

Det er vist en strid om ord.
Juster strømmen til maks. ( så den giver så mange Amp som den kan)
Eller juster begrænser til minimum ( altså så den begrænser mindst mulig) (Så den giver så mange Amp som den kan)
Er glasset 1/2 fuld eller 1/2 tom ? ? det får mig til at tænke på at jeg skal skænke en lille Caol Ila

12 års

Det er en strid om måder og tænke på.   Begge udsagn er rigtige.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis