Reparation af skabslåge

Har et ødelagt hængsel i et skab. Hvordan ville I reparerer det?


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville fylde hullerne op med 2 komponent spartel, og er der et naboskab, så sætte længere skruer i.
http://www.jemogfix.dk/spartelmasse__1969/plastic-padding-spartel-130-ml_9021822

 


Vi prøver igen, i morgen --
Alternativt kan du bore hullerne op med et 10 mm bor og lime 10 mm duvler i hullerne. Når det er tørret saver du dyvlerne af så de er plan med skabet. Så kan du bore hul i dyvlerne og skrue hængslet på igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak. To gode forslag. Vil først prøve med det spartel, hvis det altså er stærkt nok til at holde og binde på det spånplade.

 

Jeg har lige sat nogle nye skabe op. Der var skruer omsluttet f noget plastik, som fungere lige som en rawlplug i spånpladen. Det ser ud til at være stærkere.
Ellers har jeg før repareret sådan en skade med snedkerlim rørt op med savsmuld, og så presset det ind i hullet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Synes bare der mangler så meget af træet omkring skruerne, derfor foreslog jeg spartel, og lange skruer der kan få fat i naboskabet.

 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tror ikke min nabo vil synes om at jeg skruer i ham

Der er intet skab ved siden af.

 

Så er der måske mulighed for at du kan putte en lille liste ind ved siden af skabet, så bliver der lidt mere at skrue i. Altså imellem mur og skab. Det kræver måske at det tilpasningsstykke der sikkert sidder der skal tages af. Endelig er der jo den ekstreme løsning at bore 6 mm igennem skab og ind i muren. Sætte rawlplugs igennem huller, skrue i og slå rawlplug helt på plads. Så skal det noik holde. (ikke så lange skruer at naboen kan hænge hjemmesko på dem)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er et frithængende skab. Det er et håndvaske skab på toilettet. Men måske kan jeg finde nogle skruer med pænere flade hoveder.

 

Så er der ingen problemer med at placere en pæn malet liste på ydersiden. Den skal så gå helt fra bund til top, så ser det ud som det skal være der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak, jeg prøver. Fandt en spand med spartel i den gamle stald til ejendommen. Gullspack står der på den. Men det er vel til gips og murvægge. Så må vel vente til jeg for super spartel leveret fra jemogfix.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også