Slagskruemaskine

jeg har somme tider undret mig over hvad en Slagskruemaskine egentlig har af fordele fremfor en alm skruemaskine

f.eks denne her http://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-slagskruemaskine-3558p.html  

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En slagskruemaskine bruger man til at bore i hårde materialer,mursten m.m.

bh
Den kan skrue/slå meget store og lange skruer i. Jeg har en 10.8 v. slagskruetrækker fra Bosch og den klarer snildt de samme som min 18 v. alm. akkumaskine. Begge er fra den blå serie. Den har også en fordel hvis kærven er lettere ødelagt på skruen. Jeg bruger den dog kun sjældent da de, alt andet lige, larmer voldsomt meget!

 Aldrig gå ned på udstyr!

Ja udover larmen er det et rigtigt godt stykke værktøj..
Det går som en leg at skrue selv store skruer i med den lille maskine..
Jeg brugte bla. en til at rustfrie skruer i terrassen, ingen ødelagte kærve i de ellers sarte skruer.
Til karmskruer i beton er den også rigtig god.
Så er den også rigtig fin som slagnøgle til bolte og møtrikker, i de mindre størrelser.
Prøv at kikke video, ca 50 sec. inde i filmen.
www.youtube.com/watch?v=Enu15MWyLwY


Vi prøver igen, i morgen --
Effektiv lille maskine, bruger selv hilti til ventilations opgaver.
Annonce
bruges de ikke også tit på autoværksteder til at skrue f.eks. hjulbolte af/på
Det hedder en slagnøgle, d fåes til både el og luft..... Jeg spurgte på en slagskruemaskine.... Åbenbart ikke den enste der ikke var helt klar over hvad det var. Siden folk kan forveksle det med slagboremaskiner og slagnøgler

For nu at gøre forviringen større

Så bruger jeg ofte min Akku slagnøgle, som har ½" firkant, til at skrue store "træ" skruer i med, og det er den rigtig god til..

og så sådan en adabter på..

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis