Skift af stikkontakt

Hej

jeg vil gerne have skiftet nogle kontakter i vores ældre hus, men er simpelthen i tvivl om jeg kan finde nogen. Jeg vedhæfter et billede af en kontakt, hvilken ramme skal man have til disse?

 

på forhånd tak

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

kunne ligne noget fuga 68, prøv og mål bredden, det er muligt og skifte med nyt fuga materiel det er blot bredden på rammen der er forskel på fx fuga 63 osv

 

https://www.billigvvs.dk/El-artikler-LK-Fuga-Rammer-Softline-68-rammer--LK-Fuga-Ramme-Softline-68-2-modul-Hvid-190008.html

Når du får de gamle af, vil du opdage at de sidder fast med skruer ind i bunden af dåsen. Det er sikkert en trædåse, så det skal mindst være 63 rammer, men så skal du samtidig skifte tapet da det ikke helt dækker. Men med 68 til nye afbrydere og stikkontakter kan du umiddelbart skifte

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har skiftet mange af mine til nye fuga med 68 ramme, dog passer de gamle huller ikke altid helt, ment på den måde at hullet ind i væggen, nogen gange presser den nye kontakt 3-4 mm længere opad, så der lige mangler lidt tapet i bunden, man kan så vælge at tage lidt af den træramme, så det passer, jeg har ikke dog ikke har problemer med det, jeg har enten malet eller tapeseret hver gang, også ser det ganske fint ud

PS. behold de skruer den gamle kontakt sidder med, så sidder den bedre fast, end med det spændesystem der bruges idag.

Betyder det at jeg kan fjerne elastikken og de metal dimser der er og skrue direkte i væggen med de gamle skruer?

Jeg har lige prøvet og så sidder de fint, men de skruer der medfølger er flade, så de kan ikke skrues i trædåsen. Så har fjernet elastikken og de to metalkoodser og skruet den i med de gamle skruer, er det ok?
korrekt, brug de gamle lange skruer giver bedste montage.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også