Topstykke Yaris verso 1,4 d4d

Hej, jeg skal have skiftet topstykke på en Toyota Yaris verso 1,4 diesel. Jeg kan ikke finde moment på sprægboltene samt rækkefølge de skal spændes i. Kan i hjælp med det mvh
Speedalte
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan kan det være det ikke er muligt at finde nogle oplysninger på denne model
Prøv lige og søg med google på "Toyota Yaris verso 1.4 diesel repair manual". Husk du skal ikke have anførselstegnene med. Der finder du forhåbentlig noget der kan bruges.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er godt nok svært at finde noget brug bart på den......
Står det ikke på slibesættet, eller strækboltene.
Ofte et moment, og så et antal grader..
Ring til den aut. Toyota forhandler, det har jeg gjort et par gange, og altid fået de oplysninger jeg havde brug for.
Husk at få planet topstykket hvis det er et brugt...
Du kan også spørge her, der er garanteret nogle der ved det, men om de lige er på og svare?
http://www.toyotaextreme.dk/debtraadnye.asp

Vi prøver igen, i morgen --
trin 1. 68Nm olierede
trin 2. 90 grader
trin 3. 90 grader
trin 4 ingen efterspænding

7 3 1 5 9
front O O O O rækkefølge starter med nr. 1 - 2 osv.
10 6 2 4 8
motortype 1ND-TV yaris 1,4 D4-D

lad den hvile mellem hver tilspænding bare et par minutter eller mere ca.
det er bare det god arbejdslyst

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
Tak, jeg ha fået tallene fra Viborg cylinder service, den siger 69 NM. Hvor meget betyder 1 NM til forskel, det vigtige er vel at de får lige meget alle boltene eller har det stor betydning. Tænker også når der skal spændes i grader?.
ca. 100gram så 68 eller 69 nm betyder ikke noget og er heller ikke målbart med alm momentnøgle. det vigtige er som du selv nævner er de er spændt ens og ligeledes hviletiden mellem hver tilspænding så pakningen når at sætte sig...............men tjek lige at toppen ikke er skæv max skævhed er ca. 0,05mm

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis