Tendens 1 maling fra Bilka - nogen der har erfaring med den?

Mine forældre skal til at male, og i den forbindelse bedt mig om at finde den bedste af de billige malinger. Efter hvad jeg kan læse mig til, har Tendens 1 (glans 10) fra Bilka, fået ret gode anbefalinger. Den er desuden på tilbud til ca 38 kr pr liter lige nu.

Mit spørgsmål går på følgende: Af hvad jeg har læst, er deres modehvid forholdsvis mørk. Der står ikke noget om den der bare er "hvid".

Det jeg går efter er en "Lys råhvid". 

1) Er der nogen der har malet med Tendens 1 (glans 10) i "Hvid" og hvordan er den?

2) Er der nogen der har fået tonet en Tendens 1 "Hvid" til Råhvid/Lys råhvid?

3) Er der nogen der har malet med deres modehvid? Hvis ja, var i så tilfreds med hvor hvid den er?

 

Tak!


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nogen der har malet med malingen?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Dårlig erfaring med deres loft maling - det dækkende dårligt og krakeleret tilsidst, klagede til Bilka hvorefter de tog alt malingen retur og måtte have en maler til at udbedre mit ny op sat gipsloft ( på egen regning )

Kan ikke udtale mig om deres vægmaling, da vi afleverede det retur også

jeg har også prøvet deres maling. Det var det rene vand. Måtte male over fire gange før det dækkede. så ingenting sparet. Snakkede med en maler han sagde at jo mere du betaler for maling , jo bedre er det også. Kan kun give ham ret


 

Netop med maling er der er klar sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Det viser sig ved, at man skal male flere gange med den billige maling. Dvs. man skal bruge mere og, og det er så det værste, bruge mere tid på at male.

Gå hellere efter god kvalitetsmaling. Det er ofte på tilbud og der kan altid hentes en rabat på det ved at spørge i malerforretningen.
Kan kun være enig i og droppe det billige maling, og så man skal male 3 gange istedet for måske kun 1 gang.. Flügger og Dyrup robust har jeg gode erfaringer med.. kig evt på billigmaling.dk
Annonce
Benyt dig af malgodt.dk som forummet her har 25 % på. Det er kvalitetsmaling. Se mere under TILBUD
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Benyt dig af malgodt.dk som forummet her har 25 % på. Det er kvalitetsmaling. Se mere under TILBUD
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har god erfaring med Tendens 1 malingen.
Både fra mørk til lys, og vise verse.
Har f.eks. gået fra en dyb mørk lilla, til en helt hvid, hvor der efter 2 lag kun kunne ses noget pga. man vidste hvor der var farveforskel, mens tredie lag gjorde det helt hvidt.

Har også gået den anden vej, fra hvid til mørk petroleum farvet, og der var det kun pga. "sikkerhed for helligdage" at jeg malede 2 gange.

Det har MEGET MEGET MEGET at sige, hvordan du maler, med hvilket udstyr (pensel, sprøjte, rulle, svamp etc.).

Jeg bruger selv rulle (25-30cm, langhåret så den kan klare savsmuld tapet/glasvæv) til fladerne, men pensel til kant, og der sørger jeg for at rullen er kraftigt mættet, som jeg fordeler over hvad der svarer til ca. 2 rulle-bredder i fuld højde, ved at lave et "kryds" med den "vådde" rulle, hvorefter jeg fordeler alt malingen jævnt inden for disse 2 "spor bredder".

På denne måde får jeg 98% af gangene 100% dækning med fuld tilfredshed for min kone og jeg selv.

Har kun 1 gang oplevet problemer, og det var da jeg skulle dække sprittush, men det var heller ikke med tendens maling, men en farvehandlers anbefalede skod-maling, der ikke engang vha. "problemløser" kunne klare opgaven, før vi havde: 3 problemløser, 2 almindelig, 1 problem, 1 almindelig, 1 problem, 1 almindelig 1 problem 3 almindelig.
Og det var kun pga. vores "endelige" farve (meget mørk grøn), det var "nok".

Så jeg er fint tilfreds når der skal males, med tendens 1, som jeg syn's er billigt når man kan få 2*9-10.8L for 899-999, ca. 46-50kr/L.

Har brugt den på malet tapet, tidligere ubehandlet udendørs gips med sten-skærver i/på (slugte så også 30L på 16m²), malede beton lofter, malede gips vægge/lofter.

 

Jeg har rigtigt gode erfaringer med malingen fra malgodt.dk så det kan jeg kun anbefale.
Jeg har prøvet lidt af hvert, men bruger nu udelukkende Flügger, lidt dyrt men drøjt i brug, og nemt at arbejde med, og så får man en rigtig god betjening i den lokale Flügger butik, de ved virkelig noget om deres produkter.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også