Regulering af varmt vand

Hej alle

Nu er jeg godt nok ikke selv LDS'er, men jeg håber at i kan hjælpe alligevel

Jeg bor på et kollegie, hvor mange af os har problemer med trykket på det varme vand. Sommetider er vandtrykket helt normalt, og få sekunder efter kan det være så lavt, at der næsten ikke kommer vand ud af hanen - for derefter at komme højt tryk på igen et par minutter efter. Dette er i både håndvask, bruser og køkkenvask, og i flere forskellige lejligheder.

Vores vicevært mener, at vi bare skal afkalke brusehoved osv., og så burde der ikke være noget problem, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om I har andre bud?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du roligt kan meddele jeres vicevært, at han bør bestille service til kollegiets varmtvandsveksler (gennemstrømningsvandvarmer) og tilhørende styring.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Leif har naturligvis ret. Det er det man kalder "en sludder for en sladder" fra jeres vicevært. Hvis det var den enkelte der havde tilstoppet bruse hoved, ville trykket konstant være lav (det ville i hvert fald konstant give for lidt vand )
Det svinger i tryk fordi det ikke kan give nok vand til alle når der er flere der bruger samtidig vil jeg tro. Så det er bare at få noget mere knald på fra centralt hold.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar!
Jeg har sendt det videre til viceværten, men han er stadig overbevist om, at det bare er kalk. Nu prøver jeg at kontakte administrationen og satser på, at de vil gøre noget ved det.
Du kan jo for sjov spørge ham hvordan han så vil forklare at koldt vand kan komme ud af den samme "tilkalkede" bruser med større tryk?
Men så begynder han måske at forklare noget om jordens rotation eller om fuldmånens indvirkning på det varme vand....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis