Varmefordelingsplader og klinker

Hej kære Lav-det-selv folk.

Står med et dejligt hus, hvor vi skal have renoveret køkken her i foråret.

Dette indebærer ny gulvkonstruktion.
På nuværende tidspunkt er der noget klik-gulv, oven på et dæk af plader og strøer.

Ønsket er gulvvarme (vandbåren), men da der er fuld kælder under huset, er det ikke sådan "bare lige", at støbe et betondæk.
Løsningen må her være varmefordelingsplader i min optik.

Vi har et ønske om at få klinker i køkkenet.

Findes der "lavere" løsninger, end varmefordelingsplader og så gulvgibs (12,5 mm) ovenpå, hvorefter klinker lægges i fliselim som "normalt"? (HUSK, vandbåren. Vil helst ikke ud i el-gulvvarme, da det er noget bekosteligt at have kørende så vidt jeg er orienteret)

Jeg er nemlig lidt bange for at mit gulv bliver for højt kontra de tilstødende rum, med ovenstående løsning.

Ellers må jeg ty til en anden gulvbelægning i køkkenet, i træ eller lign., for netop ikke at forhøje gulvet alt for meget, men dette vil jeg være noget ked af.

Håber at mit spørgsmål giver mening, ellers skriv endelig.

På forhånd tak.

 

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold jer endelig ikke tilbage

På forhånd tak!
Du kan få forskellige vandbårne systemer med meget lav byggehøjde bla Roth Clima Comfort System med byggehøjde på 17mm. De fleste leverandører bla Uponor har et system baseret på 12mm rør som også giver meget lav byggehøjde.

Kilkgulv ovenpå plader og strøer betyder som regel en strøgulvskonstruktion som man kan skrælle væk og lave et system nedfældet i eller udlagt ovenpå hård eps/flamingo - der er i så fald mange flere muligheder. Tal med din vvs'er og/eller murer.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej BOFH.

Mange tak for dit svar og forslag.

Det har en fin byggehøjde, på de kun 17 mm., men jeg skal stadig have et pladegulv nedenunder, og så fliselim og klinker oven på, hvorfor jeg hurtigt kommer "op" i højden :/

Det nuværende klikgulv, ligger sikkert bare på et pladegulv er mit indtryk.

Jeg tænker ikke at det er muligt at "sænke" gulvet ned i de nuværende strøer, da disse sikkert er lagt i denne dimension for at kunne bære gulvet, hvorfor en udskæring i disse, vil svække konstruktionen, og selvom Roth-løsningen er "let", vejer den jo hurtigt en del med spartelmasse, fliselim og klinker oven på.

Men det er jo lidt svært at få syn for sagen, uden at brække gulvet op kan man sige :-)=

Eller du har en tegning af husets konstruktion. Måske på kommunens tekniske forvaltning. Det er sikkert digitaliseret så du kan søge det på adresse eller matr. nummer. Der er den mulighed at det er et bjælkelag der bærer, og så er der strøer ovenpå som sørger for afstandskrav i forhold til gulvet. Det sidste har så ikek en bærende betydning.

Skal du sænke det lidt ned i de bærenede kan du måske forstærke dem ved at sætte en tilsvarende på siden af dem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er værd at undersøge i hvert fald. Tak for det gode råd :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen.

Har besluttet at sænke strøerne, og så lave en løsning med:

Nye strøer.
Isolering.
Varmefordelingsplader med vandbåren gulvvarme.
Gulvgips.
Klinker.

Det må være det eneste rigtige tænker jeg :-)
Skrevet af Syndicate på 26-02-2017 16:25
Hej igen.

Har besluttet at sænke strøerne, og så lave en løsning med:

Nye strøer.
Isolering.
Varmefordelingsplader med vandbåren gulvvarme.
Gulvgips.
Klinker.

Det må være det eneste rigtige tænker jeg :-)

 

Det synes jeg lyder som en god ide. så kan det også blivet rettet helt op i samme omgang.

Du skal endlig ikke holde dig tilbage med at poste billeder af projektet.

 

Gulvgips og fliser er en uhyre dårlig kombination uagtet hvad gips producenten siger. Skidtet holder ikke og dine fuger knækker
Hej Boso.

Mange tak for dit input.

Hvad vil du anbefale i stedet?
Vi siger nej til ordre hvormkunden beder om denne slags løsning. Det gør vi pga erfaringer der har været dyre lærepenge

I min verden er der ikke andre løsninger end at støbe. Gulvgips, fermacell, spånplader og krydsfiner kan ikke holde på den lange bane

Beklager
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også