Vaskemaskine der ikke vil køre program.

Goddag, mit problem med vaskemaskinen er, at den ikke vil kører et program. Den kører en halv omgang rundt og stopper, det gentager den i ca. 10 minutter før den stopper. Jeg har læst andre steder, at det kan være varmelegemet, så det er blevet udskiftet, uden det hjalp. Den kørte en centrifugering og det så ud til at virke én gang, men det vil den heller ikke længere. Den kører et kold vands-program, som ser ud til at virke nu. Dengang den skulle flyttes til nyt hus, blev den installeret forkert i væggen og da den tændte første gang, røg der et par sikringer i relæet, og maskinen gav også brag.

Det er den bedste beskrivelse af situationen, al hjælp modtages gerne.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Vil det sige at maskinen ikke har kørt ordentlig efter at "maskinen gav et brag"
Programmet i en vaskemaskine er typisk: starte udpumpning - tage vand ind imedens den kører lidt rundt med tøjet - Så kan man høre et relæ som starter opvarmning - Maskinen varmer så og programmet venter til termostat "siger" varmt nok - herefter begynder selve vasketiden - efterfulgt af udpumpning - vand ind igen til nogle skylleomgange.
Så hvis den gør noget, så angiv hvad den gør i almindelig 40 gr. program, og evt. i skylle program
Så hvis varmelegeme er defekt har den taget vand ind, og kommer ikke videre da termostaten ikke "siger" varmt nok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ved 40 grader kører den lidt rundt og kommer ikke videre, men den tager vand ind (men ikke ud). Ved centrifugering tømmer den vandet og kører stille rundt i et par minutter og stopper. Ved et vand udtømnings program, vil den slet ikke begynde, den stopper med det samme, som den starter.
Korrekt, den har ikke kørt ordentligt efter braget.
Så kan det desværre sagtens være "en hjerneskade" altså elektronikken der har taget skade. Prøv at tage låget af og se om der ikke er et eller andet der lugter eller ser brændt ud oppe i toppen. 2 Sikringer springer ikke uden at efterlade sig spor.
Det tyder på "hjerneskade" da det ikke er enslydende symptomer i de forskellige programmer.
I det ene tilfælde vil pumpen køre og de 2 andre kører den ikke. Ved centrifugering skal den køre stille rundt først, men skal så stige i fart.
Jeg ville være forsigtig med at smide flere penge efter den. Der kan både være program værk og motor styring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror jeg fandt, der hvor den er futtet af.

Det ligner en overspændingsafleder, den lille blå flade. Jeg vil næsten tro at det ikke er det eneste. Den kan faktisk godt undværes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Jeg har prøvet at lave nogle pænere billeder.

Det ligner også at den hvide klods, som styrer programmerne foran har fået et chok. Jeg prøvede at få et billede af den foran.

På det første af de nye billeder tror jeg blot at det er røgen ovre fra den blå. Prøv at tørre det af med en finger. Men under alle omstændigheder kan du ikke reparere den. Det du kan undersøge er prisen for en ny.
Nu har vi endnu ikke hørt hvilken model det er, og hvor gammel den er. Derfor er det meste kun gætteværk.
Men ellers er det ved at være sengetid for os der skal op på arbejde i morgen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er en gorenje wa 61424
Jeg er ikke ekspert i netop den model. Så lad os se om der kommer andre på banen med guldkorn.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis