Mine halogen pærer fungerer ikke

Hej!

Jeg flyttede ind i en lejlighed i starten af september, og nu er mine halogen pærer gået ud inde i køkkenet. De har virker fint indtil videre, har måtte skifte én pære. De andre lys fungerer fint, og har prøvet at skifte sikringen - uden held. 

Pærerne gik ud engang imellem, men slukkede man dem og tændte igen - virkede de fint i et stykke tid (de gik ud igen efter 5-60 min ca.). Nu er der ingen af dem der virker. Har prøvet at erstatte en af pærerne og den virkede heller ikke.
Så efter at have undersøgt nettet lidt var jeg ude og købe en ny transformer. Men den virker vist heller ikke.
Så mit spørgsmål er - hvad kan være galt, og er der en måde jeg kan teste min gamle transformer uden forskellige måleinstrumenter? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være fatningerne der er udglødede på grund af varmen fra halogenpærene.
ja,med en pære der virker, men det er da nemmere med et måleinstrument
(det er jo også nemmere at se hvad klokken er , når man har et ur)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Velkommen på LDS
Jamen så må jeg jo forsøge at give nogle fif.
Du skal "lede efter" hvor langt strømmen kommer. Og du har en transformator som får 230V ind på den ene side. Det kan du teste ved at sætte en anden lampe på de ledninger (230V pære) Kan den lyse / slukke og tænde så ved du at det er i orden dertil.
Hvis du er sikker på at 12V ledninger sidder ok i transformator og i evt. fordeler, så kan det næsten kun være transformator det er galt med. Det er ikke sandsynlig at alle pærer går samtidig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Transformeren kunn også være overbelastethvis den f.eks kun kan klare 60 w og der er 7 10watt halogenpærer på så kan det give problemer
Jeg har enkelte gange været heldig at kunne se på et strømforsyning at der var en løs lodning. Men det kræver at den bliver lidt mere skilt ad end det er beregnet til. Det er især omkring hvor 12 V klemmer sidder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis