Radiator ventil

Jeg har indkøbt nogle "smarte" termostater (Tado), i håb om at de selvfølgelig passede på mine radiatorer, men desværre ikke... I hvert fald ikke ved første forsøg. Der er en enkelt af tilslutningerne der er tæt på, men der er 3 "indhak" rundt om "flangen", hvor der på "flangen" kun er 2 dybe. Svært at forklare...

Jeg har efterfølgende forsøgt at identificere ventilen, så jeg på forhånd kan tjekke om noget passer eller ej, men jeg kan simpelthen ikke google mig frem til et svar. Er der en der kan hjælpe?

Billeder kan ses på dette link: http://imgur.com/a/bpZAq

På forhånd tak for hjælpen!

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den termostat kender jeg ikke, det ser ud til og være noget avanceret noget og dermed sikkert ikke helt billigt. Der er nok ikke andet for du må ud i byen ved en VVS forhandler med termostaten i hånden, så du får en passende ventil. Alternativet vil være og spørge fabrikanten hvilken ventil deres produkt passer til/på.

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er samme problem hos mig. samme termostater og ventiler.
de er som om om selve fittingen fra tado ikke kan klemme nok fast. så forsøgt med installationstape og vinduestætning for at forøge presset men uden held.
Det er som om de ikke vil holde ordentligt fast og så smutter de af et par dage efter installation. Næste træk bliver nok bare en vvs mand som må montere dem

Ventilen på billedet er en fjvr. Returventil

hvis det er en returventil du har siddende, altså i bunden af radiatoren, kan du ikke bruge de "smarte" termostater, da de føler på luften i rummet, mens en returventil/termostat måler på vandet, så de vil ikke virke.

Det ligner nu mere en RAV-ventil. Det undrer mig dog at der kun er to udskæringer i flangen, da der plejer at være fire. Hvis diameteren på flangen er 34 mm er det en RAV. Så må du kunne få en adapter til din nye termostat?

Annonce

Ej ok, det ligner egentlig mest en FJVR. Men kan du overhovedet bruge "smarte" termostater på returventiler? De måler jo i så fald på returtemp?

Har haft mine installeret i en uge og det fungere fint. Mit problem er bare at de vil ikke sidde ordentligt fast og falder langsom af når motoren øger trykket på ventilen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis