Utæt samling ved kloakudluftning

Hej.

Jeg har et problem med en utæt samling i kloakudluftningen. Udluftningshætten i taget er lavet af et eller andet metal (zink?) og på undersiden går metalrøret over i et plastikrør. Plastikrøret er mindre end metalrøret, så det er tættet med noget indvending. Nu har jeg så opdaget en utæthed i samlingen, hvor der trænger vand ud. Jeg tænkte jeg bare kunne fuge over utætheden med noget silikone, men vandet finder vej ovenud, altså langs med røret og ud. Så brugte jeg mere silikone, men det samme skete igen. Det er åbenbart ikke det rigtige jeg gør. 

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg kan gøre det tæt? 


Mvh Bent
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede ville hjælpe
Vil det sige at det ikke behøver at slutte helt tæt, hvis plasticrøret er lidt for stort?

Mvh Bent
Jo det skal være tæt, da lugt og fugt ellers kan ende i tagrummet men det kan jo tætnes på mange måder afhængig af forskellen i dimensionerne.
Fordelen er jo at det vand der kommer ned fra taghætten (muligvis kondens) lander i kloakken.

Tjek for en sikkerheds skyld om taghætten er defekt!
Taghætten ser ok ud. Plastrørene er 75 mm, zinkrøret 77 mm, så jeg har fundet sådan et rør her, som jeg tænker løser opgaven perfekt (og jeg slipper for de mange vinkelstykker).

Tak for de gode råd.

http://www.elvarer.dk/flexibelt-ror-75x700mm-sort.html

Mvh Bent
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis