HJÆLP ! Rionet synlig i betonbordpladens overflade!

Hej allesammen !

Jeg har nu fået støbt alle bordplader til mit køkken.

Det er første gang jeg prøver det, og jeg VIDSTE jeg burde lave et par færdige prøver først, men den gode gamle djævelske utålmodighed vandt igen over fornuften !

Alt er gået som jeg håbede, bortset fra een STOR brøler : jeg kan se spor af rionettet i overfladen!!!

Jeg fyldte formene, lagde rionettet i og vibrerede. Som forventet fik vibreringen rionettet til at synke ned i betonen, men jeg var opmærksom på det og mente at jeg fik stoppet vibreringen i tide så det stadig lå maks i midten af pladen.

Jeg valgte 3cm tykkelse på pladerne, hvilket var en yderligere udfordring. Styrken er dog blevet imponerende god !

Her et par billeder af en af formene, samt det efterfølgende problem.

Hvad gør jeg nu ?????


Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tillykke med de fine prøvestøbninger Nå nej det er ikke tid at spøge med nu.

Jeg kan godt se at der er nogle firkantede aftegninger i overfladen, men er de ikke ca. dobbelt så store som rionet mønster? Hvis det er tilfældet håber jeg for dig at du bare skal vente lidt til det bliver hærdet helt op. Det kan da ikke være rionet tænker jeg.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej erik,

Ja meget grundige prøvestøbninger

Jo det er helt klart rionet som jo har maskestørrelsen 15x15cm.

Jeg har en flot blank overflade på pladerne direkte fra støbningen så det er ekstremt bittert....jeg havde lovet mig selv at fiksere rionettet med strips, men pludselig var betonen blandet og så gik det bare derudaf i lykkelig ligegyldighed

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Håber virkelig der er nogle kloge støbehoveder derude som kan hjælpe med en feberredning !!!

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Bare rolig, de forsvinder som ugerne går.


Overfladen ligner min da jeg lavede. Kan du tage nogle nær-fotos af overfladen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du støber igen så er trukket for at bibeholde rionettet i midten at den skal fikseret det kan du gøre ved at sætte et par pinde på tværs af støbeformen og så binde en tynd snor fast i rionettet og Fastgøre dem til pindene således at den forbliver i midten uanset hvor meget dy vibrerer
Du placerer bare rionettet efter vibreringen. Hvis du da skal støbe flere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som christiannielsen fortæller, så vil det forsvinde.
Det er bare overfladen der tørrer forskelligt. og det vil forsvinde når bordpladen er fuld hærdet.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis