Lave indvendig dør

Har otte yderdøre liggende på loftet. De er ca 5cm tykke. Jeg mangler et par indvendige døre. Døre er jo dyre fra ny, så tænkte om sådan en yderdør kan laves om altså bare saves til?


 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Medmindre, at det er med lydhensyn, du påtænker at genbruge gamle yderdøre - så..?
en billig dør får du kastet i nakken, for et par hundrede kroner i Bauhaus / div... og kan den saves til, til dit brug.. så køb og sav.. og lad de andre ligge på loftet :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, de der billige ville da være ok, men dem jeg har fundet er kun 72cm. Det er lige lidt nok.

 

Jeg mener bestemt de celledøre også fås i 82,5 cm. i Silvan.
Ja sørme så. Må have overset det. Så er det lige om der kan saves så meget af som jeg skal. Døråbningerne er ikke mere end 180cm.

 

Annonce
Ja 24 cm er meget hvis man kun saver af i bunden (dørhåndtaget vil nok komme til at sidde noget lavt). Men jeg tænker at hvis man saver 12 cm af i begge ender, skubber pappet ind og limer (evt. stifter/skruer) henholdsvis top- og bundstykke fast, må resultatet kunne blive nogenlunde fint.
Jeg vil mene at der i alle døre, masive eller ej, er en træramme. Den vil helt sikkert blive savet væk hvis du fjerne 12 cm i top og bund. Og hvor meget det går ud over stabiliteten, kan jeg være bekymret for.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
..præcisering - genanvender top- og bundstykke fra trærammen ;-)
Endeligt fik jeg flyttet alle mine ting. Puha et rod.
Men jeg har nu målt døråbningerne. Den ene er 83,5 cm bred og 183cm høj.
Den anden er 86cm og samme højde.
Det er jo nogle uakmindelige mål og svært at finde døre der passer. De celledøre hos silvan er jo kun 82,5cm.
Hvad gør man i sådan en situation?

 

Køber en karm der passer til en ny dør og sætter hele herligheden i døråbningen. ;-)

Ps. Man kan købe skydedøre i samme prisbillig kvalitet i Silvan der er noget bredere, de kunne måske tilpasses.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis