pladevibrator

Jeg har en gammel pladevibrator mærke og motor er ukendt men den starter rimelig godt men går ud igen hvad kan det være ??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sætte et par billeder ind, ellers er det umuligt at komme med et brugbart bud.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du kan få liv i den, så virker tændingen.
Så det er formentlig et karburatorproblem.
Kan du holde liv i den, hvis du giver choker eller fyrer startspray ind i indsugningen?
En rensning af karburatoren, især selve dysen, kunne være løsningen. Det kan være en evt. svømmerventil, som ikke vil åbne.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Kondensvand i bunden af svømmerhuset. Den er klassisk for en motor på en viberator når den begynder og "hoppe".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
For mig ar se, så ligner fotoet en slyngkobling. Vi vil hellere se et foto af motor og kaburator.

Søren O
Annonce
Det lyder (stadig) som et brændstofproblem.

Start ved fra benzintanken: tjek benzinhanen, samt evt. filter (som sidder på hanen oppe i selve tanken). Kan benzinen løbe ned til karburatoren (tag slangen af ved karburatoren, og hold en lille bøtte under). Tjek svømmerhus for snavs samt om svømmerventilen lukker op (eller "hænger"), rens dysen (helst med trykluft), rens evt. luftfilter, tjek at chokeren slår fra hvis den er automatisk).

En god ide er altid at tømme tanken helt, og starte med helt frisk benzin (og et nyt tændrør).

Bliver tændrøret "vådt" når maskinen kører? Hvordan ser tændrøret ud (den del som sidder ned i topstykket)? er det "vådt"? Er det sort/kokset til, eller er det lysegråt?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Tak for det, har renset karburatoren og nu køre den, ved du hvordan jeg får vibratoren til at køre ? den slyngbremse eller hvad det er skal vel på en eller anden måde gå ud så remmen kan køre rundt ?
Når din motor kommer lidt op i omdrejninger skulle de 2 slyngklodser (som bliver holdt inde af 2 fjedre) blive slynget udad. Herved skulle (bremse)belægningen sørge for at der overføres moment, således at remmen kører rundt.
Jeg skal ikke udelukke at slyngklodserne er "rustet" fast, men prøv med en skruetrækker om de sidder løse.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis