Problemer med lasergraveringsmaskine

Hej - jeg er ny her og håber, at jeg har placeret spørgsmålet i det rette forum.

Jeg har købt en lasergraveringsmaskine fra GearBest (A3 Eleksmaker). Den er blevet samlet og fungerer tilsyneladende både mekanisk og elektrisk. Jeg har installeret driveren, forbundet til COM3, installeret softwaren (EleksCAM) - og kan via piletasterne bevæge lasermodulet på både X- og Y-aksen. Jeg kan også starte en gravering, hvor laseren begynder at blinke som om den er i færd med at udføre opgaven. Men lasermodulet bevæger sig ikke, når jeg printer. Det virker underligt, da den netop virker, når jeg bruger piletasterne, men den åbenbart ikke kan bevæge sig, når den 'printer'. Har I nogen ideer om, hvad dælen der er galt?

Jeg har prøvet både Windows 7 og 10, og problemet er det samme.

 

På forhånd tak.


Hilsen Philip
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden og have ret meget forstand på sådanne en maskine.

Er der ikke en fejl i den fil du prøver og udskrive. Det kunne måske være at alle x,y koordinater står til 0,0 ?

Alternativt er der noget galt med opsætningen af forstørrelsen/formindskningen af x,y koordinaterne så den position brændingen skal ske i ender med og være 0,0 ?

Det kunne måske også være udregningen af x,y kordinaterne ender med at være et sted det er umuligt for maskinen og bevæge vognen hen. I den tilstand burde maskinen dog afgive en fejlmelding.

Prøv og skrive en anden fil ud.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvorfor ikke spørge GearBest - A3 Eleksmaker ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kære alle tre

Jeg har prøvet andre filer; store og små. Jeg har prøvet både filer udefra (i kompatible formater), og filer i det tilhørende programs eget galleri, så det burde også være i orden. Og jeg har spurgt Gearbest, der dog ikke var til megen nytte. Mit bud er, at fejlen ikke rigtig er inden for min rækkevidde at løse, men jeg ville blot lige spørge, om nogen, der havde erfaringer med maskinen, kunne få netop den lyse ide, der kunne få mig og min laser i gang.

Tak for jeres venlighed i forsøget på at få nødden knækket.

Hilsen Philip

Hej Philip
Kunne det tænkes at der er en eller anden sikkerhedskontakt der ikke er aktiveret.
Nu kender jeg ikke maskinen og heller ikke styringen, men laserlys er ikke at spøge med,
så derfor kunne det være, at man har sikret sig, at den ikke kan starte, hvis en sikkerhedsskærm,
eller lign. ikke er lukket.
Vær under alle omstændigheder forsigtig og benyt lasersikkerhedsbriller, hvis maskinen ikke er afskærmet.
Hilsen Johnny


Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis