Dantherm HRC2 ur går for hurtigt

Hej.

Vi har et Dantherm ventilationsanlæg, som kører fuldstændingt som det skal. Der er dog et lille isue og det er uret i den trådløse fjernbetjening.

Det går for hurtigt. Det tiltager med knap 1. minut om dagen og over tid, så kommer det helt naturligt til at pårvirke anlægget, når det f.eks skal gå i natsænkning, eller kører i program tilstand

Jeg har fået et meget sparsomt svar fra Dantherm og de svarer ikke på ydeligere mails. Så nu forsøger jeg lige her inde.

Svar fra Dantherm: Hvor har du det sorte kontrolpanel?

Har svaret at det sidder i aggregatet, men ikke fået et retursvar.

Nogen der har oplevet det samme?

Elektriker i midt og vestjylland.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har også den trådløse fjernbetjening, jeg er ret sikker på at uret har gået helt præcist siden vi fik anlægget startet (ca. 4 år siden).

Mon ikke fjernbetjeningen er defekt?

Glemte at skrive, at jeg har prøvet med en anden fjernbetjening, som jeg har lånt af en, hvis anlæg kører fint, også uret. Så det må være aggregatet som styrer tiden. Når begge fjernbetjeningen er koblet op og jeg retter tiden på den ene, så ændrer den sig også på den anden og den eneste måde jeg kan se, at de skulle kommunikere på, er via aggregatet.

Hejsa, fandt du nogensinden en løsning?

Jeg har også et kontrolpanel, hvor uret går for hurtigt...

Med venlig hilsen

Anders

det er ved og går til vinter tid

Har ikke fundet en løsning endnu. Men har fået svar fra Dantherm om, at de kender problemet, men har desværre ingen løsning på det endnu. Jeg skulle holde øje med opdateringer på deres hjemmeside. Desværre så ligger der intet på deres side og har ikke den store tiltro til, at de nogensinde finder en løsning.

Annonce

Nødløsning ...........stil uret 15 min tilbage en gang om måneden i forhold til det rigtige klokkeslet .................

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Ok, har prøvet at stille uret igen, så må vi se hvor lang tid der går, inden den er gal igen....

Tak for input :-)

Med venlig hilsen

Anders

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis