Tilslutning af t-stykke til opvaskemaskine

Jeg prøver lige at høre jer kloge hoveder ad. Har lige tilsluttet et t-stykke efter min kontraventil under vasken, og vandhanen er tilsluttet som normalt. Til opvaskemaskinen sidder først en kontraventil og så en brystnippel til 3/4" gevind til vandtilslutningen.

Ser det fornuftigt ud?

Max
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det ser fornuftig ud, men jeg ser nu ingen kontraventil. Mener du ikke kuglehane eller balofix
Du skal lige stryge en finger eller et stykke køkkenrulle under, for at mærke om det er tæt, i alle samlinger

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 31-01-2017 22:10
Velkommen på LDS
Det ser fornuftig ud, men jeg ser nu ingen kontraventil. Mener du ikke kuglehane eller balofix
Du skal lige stryge en finger eller et stykke køkkenrulle under, for at mærke om det er tæt, i alle samlinger



Der sidder en kontraventil inden vandtilslutningen til opvaskemaskinen

Max
Man bruger normalt galv fittings i vandinstallationer. Men ved nærmere eftersyn ser jeg godt nok et kobberrør under. Og det vil give tæring i galvaniseret fittings. Så godt set llr

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20248' class='af-profile-link'>llr</a> på 31-01-2017 22:15
Jeg tror ikke dine galvaniserede fittings vil holde. Du skulle nok have brugt messing istedet.



Hvorfor ikke?

Max
Annonce
Vi skrev vist samtidig kobber tærer Zink og jern. Galv. er lavet af Zink.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PS. Det skal holde i under 2 år inden jeg flytter hvor det fjernes igen

Max
Det holder helt sikkert 2 år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis