Må man udskifte stikkontakt når ledning dertil også skal udskiftes?

I min kælder er alle mine stikkontakter af den udvendige type. Dvs, at strømmen dertil er trukket på ydersiden af vægen og ikke fræset ind i væg. Må man selv fræse kabel med elektrikkerrør ind i væg og udskifte stikkontakt - som også skal fræses ind i vægen.

Findes der en billig fræser til GDS manden, kan ikke lige finde nogle hos harald-nybord eller biltema .f.eks.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet nej da det er en fast installation, men...... det er jo ikke ligefrem raketvidenskab såh, ved du bare lidt om det... tjah så ville jeg da selv lade som om at det altid har været inde i væggen i tilfælde af et videresalg af huset
Det er da bare at tage en vinkelsliber og så lave to riller, så er det lige så godt som rillefræser.
Eller en borehammer med 18 mm murbor. Så kan man bore skråt opad sådan ca. 25 cm og starte igen på de næste 25 cm. Eller skifte til kabel så skal man kun bruge ca. 12 mm bor.
Og ja kabler må gerne indmures.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er derfor jeg ofte bruger den med borehammer og retter lidt af med mejsel. Det sviner og men ikke i den grad med fint støv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for de gode tips :-)

Findes der nogle skiver til vilkelsliber som er oplagte til formålet?

Ja en diamant skæreskive..

Her en af de billige, men ok til formålet.

www.harald-nyborg.dk/p1985/d...sten-125mm

Men overvej lige igen, det sviner, og det fine støv er overalt, og støvet virker dræbene på almindelige husholdnings støvsugere.

Vil du fræse, så lej en rillefræser med tilhørende special støvsuger.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har for nylig renoveret bad og baggang. Og det kan jo godt give en del støv i de tilstødende rum. tilfældigvis havde jeg en staldventilator liggende monteret i et 600 mm polyuretan rør. Den blev anbragt i vinduet, og dækket af omkring den. Hold da op det virkede godt. Så kunne jeg styre luft bevægelser i huset, ved at lukke et vindue op i de andre rum. 1. Gang tænkte jeg ikke lige over det, så hold da op så støvet bilen blev.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis