Hjemmelavet gokart/trike bike

Hejsa. Vi er et par maskinmester studerende som er igang med værkstedsprojekt på maskinmesterskolens værkstedsforløb.
Vi er igang med at bygge en trike bike (en trehjulet gokart)

Vi har fået fat i en fin briggs and stratton 3hk moter.
Vi skal bruge en centrifugal cluch i størrelsen 5/8inch altså 16mm i borediameter.
Er der nogen som ved hvor vi kan få fat i sådan en til billige penge og måske fra danmark? Vi har kigget lidt på amazon. Vi skal også have købt en kæde i den rigtige størrelse som passer til tænderne på cluchen. Det kunne vi også godt bruge lidt hjælp til!

Hvis der er nogle som har nogle fifs og kender nogle dansker internetsider hvor tingene kan købes ville det være perfekt.

Kom gerne med inputs.

Mvh en gruppe studerende fra FMS Esbjerg.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
På dansk hedder det bare en slyngkobling.
Så går jeres søgen måske lettere.
De sidder på mange gamle knallerter uden gear.
F.eks Polles Puck Maxi
Hilsen Johnny
Hilsen Johnny

Johnny cnc
En kobling fra en Puch Maxi duer hvis den kører i oliebad. Men alle scotere er udstyret med en slyngkobling der kører tørt, samtidig burde man måske overveje om det ikke ville være en fordel og montere hele udvekslingen fra en sådanne idet den indeholder et "million" gear tillige.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Åh kære ungdom
I gamle dage da jeg havde hår på hele hovedet brugte min broder og jeg en slyngkobling fra en kædesav på vores gokart, det var samtidig der vi lærte om metrisk/imperiske boltmål. Som løsdele er de dyre, så gå kun den vej hvis i har adgang til en død kædesav.
I kan få nye slyngkoblinger hos Primusdanmark.dk, helt frisk fra Kina. I kan også overveje et "million gear" også kaldet en CVT (continous variable transmission) fra samme. Kender ikke "mærket" de fører men det er klart kopier af Hondas som altid har været veldesignet.

Så et par gode råd(pisse-iriterende-bedrevidende-nar-sprog for jer unge mennersker) fra en der har været en gammel sur mand siden han var 19. Bremser får i sikkert ikke gjort det vilde ud af, men hvis i gør så lav det ordentligt så de ikke svigter når i har vænnet jer til at de er der. Med en CVT som ovenstående kan i motorbremse lidt, og sådan en sideventilet B&S hverken kører godt, yder godt eller brænder rent, men motorbremse, det kan den.
Før eller siden rammer i noget, ellers prøver i den ikke til grænsen, prøv at bygge styringen så jeres milt/lever/lunge ikke bliver byttet ud med styregrejerne ved en kollision, kig i bøger med klassisk mekanik og se på 4 leds link, på eng. four-bar linkage, så kan i samtidig lære noget meget nyttigt i kan bruge resten af jeres virke.

God tur

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis