VVS: Dryplyd fra varmtvandsbeholder

Hej

Jeg har behov for at lukke for det varme vand fra min varmtvandsbeholder i forbindelse med udskiftning af en vandhane på vores badekar. Når jeg lukker for tilførslen til varmtvandsbeholder og "tager trykket" ved at åbne en af de varme haner i huset, begynder der at lyde en dryplyd inde fra varmtvandsbeholderen. Der ser ikke umiddelbart ud til at være en læk på beholderen. Hvad kan dette skyldes, og er det noget at være bekymret for?

På forhånd tak for hjælpen.

/Michael 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en elvandvarmer er det sikrest at lukke for strømmen, selv om du nok ikke tømmer beholder helt ved "bare at tage trykket". Ellers tror jeg bare du skal konsentrere dig om at skifte hanen og lade evt. lydevære som de er. Jeg har ingen forklaring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg forstår ikke hvorfor du vil lukke for vandet ved varmtvandsbeholderen?
Hvis du lukker for hovedhanen (indgående brugsvand), er det nemt at fjerne trykket i hanen ved at lukke op for den, og du skal vel også ha' lukket for det kolde vand, når du skal skifte hanen på badekarret.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Godt spørgsmål, PinkHenrik. Egentlig skal jeg ikke skifte hele vandhanen. Den drypper, og jeg vil finde ud af, om det er det kolde eller varme vand, der er årsagen (højst sandsynligt skal jeg skifte den ene af de to spindler i armaturet). Dermed har jeg behov for at lukke separat for det kolde og varme vand for at isolere problemet. :-)

Jeg kan i øvrigt bemærke, at jeg faktisk har prøvet at lukke for hovedhanen, hvorefter jeg oplever de samme "dryplyde" fra varmtvandsbeholderen...
Når nu du er i Sherloch Holmes hjørnet kunne du prøve at lukke for begge haner til fjernvarme. Ikke at jeg har ideer men det kunne jo være en del af din undersøgelse

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis