Dørhul i koksvæg

Jeg har en 4 meter bred koksvæg, hvor jeg godt kunne tænke mig at skære et dørhul et sted. Bare på en 60-70 cm, så der er adgang fra fyrrum til et andet rum i kælderen.

Helt til venstre på væggen er mit gasfyr monteret samt varmtvandsbholder, dvs. den 1. m i venstre side.

Hvor tæt på disse, kan jeg skære mit dørhul ? Er der nogle erfaringer/regler med det ? Jeg tænker om man skal holde en minimum afstand på 10-20 cm for at væggen ikke risikerer at skride ? Men trækket går vel kun udad og ned, ikke til siden ?

Jeg ved at Bolius anbefaler at rive væggen ned og bygge ny op osv... Men det kan jeg ikke i dette tilfælde, da jeg jo har mit fyr + beholder hængende i venstre side.

De siger også, at der er risiko for at man smadrer hele væggen, når man skærer hul. 

Hvad er bedst, en vinkelsliber eller en bajonetsav, hvis man skal gøre det så forsigtigt som muligt ?

Er det for farligt at gå igang med ? Vil nødig ha' en vandbeholder, der falder ned....

 

 

 


Thomas
Jeg har en 4 meter bred koksvæg, hvor jeg godt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke har den store betydning. Men længere væk fra vandvarmer forbedrer den del.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis