Elektrisk bil

Har tænkt mig at investere i en brugt BMW i3 importeret fra Tyskland, hvor en 2013 model koster godt 200.000kr. Det jeg er i tvivl om er, hvor meget jeg skal betale i afgift, idet, det er en el-bil.
Håber at få lidt tilbagemelding.

Captn
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er sikkert kun Told og Skat der kan svare på det spørgsmål ! så prøv at spørge dem .

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hvis det var en benzin / diesel bil, så er tommelfingerreglen at afgiften er ca. 2/3 del af hvad en tilsvarende bil sælges for i DK.
Dvs. afgift på en brugtbil med handelsværdi på 300.000 kr. er ca. 200.000 kr.

Afgiften på en elbil er i 2017 40% af hvad afgiften er på benzin/diesel bil, så her må afgiften være ca. 80.000 kr.

Der er sjældent at det kan betale sig at importere nyere små biler, så tvivler på at det kan betale sig at hente en i3.

Havde du hentet den i 2016, var du sluppet med det halve i afgift, i forhold til 2017, da el-biler er under indfasning af fuld afgift.
Og med hensyn til hvem der skal fastsætte afgiften, så kan du vælge Skat eller en af de mange selvanmeldere af afgift.

Jeg har selv benyttet quickimport.dk ved import af en bil i 2013.
Hos Quickimport kan du f.eks. hurtigt få en nøjagtig pris på afgiften, inden du henter bilen.
Det var så lidt.

Der står også lidt omkring emnet her:
http://www.quickimport.dk/afgift-ved-import-af-brugt-elbil-kan-det-betale-sig/

Det bedste vil nok være at ringe til automentor.dk, afgiftsportal.dk eller quickimport.dk for lige at få en hurtig vurdering.
Hvis du ringer til Skat, så mener jeg at de for 400 kroner kan give dig et bindende svar på hvad afgiften bliver. Så har man 2-3 måneder til at få købt bilen og indregistreret den. Eller lade være (hvis den er for dyr).

Er der nogle der har regnet på det igen nu, når afgiften er sat ned til 20% og der er batteri fradrag også ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis