udveksling ved trappe

Hej

Jeg skal have forlænget mit trappehul.

Tak

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er jeg lidt forvirret.
"Bjælken længst til venstre" skal kortes af ? Eller er det den til højre ved stigen. ?
Jeg går ud fra at det er den til venstre. så kan du koble på 1. spær (den ved stigen) og på 3. spær som ikke kan ses.
Dimension på udveksling kan vel ikke blive højere end de nuværende, og det er jo heller ikke der trykket stiger. det er mere forstærkning på 2-3 m på ydersiden af de 2 spær som nu skal bære mere.
De bjælker holder ikke blot til tryk oppefra når i går på gulvet, men de holder også til træk så spærene ikke "spreder benene"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Ja billeder er vendt 90 grader.
Det er bjælken med soldaten under, der skal kortes af.
Bjælken ved siden af (den anden på billedet) er intakt.

Den bjælke der er "længere inde" forbi muren, er allerede forstærket. Men jeg kan ikke så godt komme derind og lave udvekslingen. Så derfor er spørgsmålet om man kan nøjes med at lave udvekslingen, med støtte på muren, og selvfølgelig i den intakte bjælke.

Håber det er forståeligt. Tak

Imod spejlvending / 90 graders drejning kæmper højre og venstre forgæves.

Jeg tror så at den bedst emåde er et hul i muren. så  kan nok gå, men du skal tænke på begge kraft retninger.

Altså  et godt vederlag nedad, men ikke mindst  i trækretningen. I det tilfælde vil jeg ikke mene det giver noget at forstærke den blivende bjælke, da det største tryk / træk kommer i muren (afstand) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

 

Hej Erik
Redigerede du dit indæg ? syns kun du havde skrevet den øverste linie?

Nå men, Der skal selvfølgelig laves hul i muren til trappen.
Jeg tror jeg lader udvekslingen lægge af på murværket så godt som muligt.

Trækket i bjælken udlignes vel af at, der kommer spærtræ hele vejen rundt?

Bruger man almindelige vinkelbeslag til at samle med?
Annonce
Det skal være kraftige vinkelbeslag, eller en laske på og så nogle kraftige skruer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Er det ikke gulvbjælker over en kælder? Så er der vel ikke noget træk i dem? Man kan få nogle u beslag som er lavet til sådan noget. http://www.harald-nyborg.dk/24210/bjaelkesko De fåes i forskellige størrelser. Hvis det er gulvbjælker så skulle det nok være ok at støtte udvekslingen af på muren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er naturligvis rigtig, hvis det er imod kælder, jeg opfattede det som etageadskillese til 1. sal.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis