Skum under dørtrin

Hej, jeg har nogle ret skæve gulve, men mine døre er sat i vatter, dvs. dørtrinnet skal være 2 cm højt i den ene ende, og måske 5 i den anden (!). Jeg har klodset dørtrinnet op, og er sådanset tilfreds, men der er en hel masse hulrum underneden. Kan jeg stabilisere + lime dette med noget fugeskum, eller har i andre gode ideer?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I vores tidligere hus fik vi sat en dør i ud til en udestue, og her brugte håndværkerne skum under dørtrinnet.
Nu var det jo en ydermur, hvilket betød at de havde lavet en indæknings x finer plade som lå fra gulv, og ud til døren (der hvor væggen stod), og det var under den de havde brugt skummet.
Ca et halvt år senere begyndte det at knirke når man trådte på pladen, fordi skummet ikke kunne bære, og blev presset sammen, men det resultat at pladen gav sig nogle få mm, der så afstedkom knirken

Så hvis det var mig ville jeg helt sikkert tilpasse noget træ uden dørtrinnet, selvom det er besværligt, så holder det

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tænkte nok det ikke ville holde, selvom der jo er en del klodser allerede. Så må jeg bare fylde nogle flere ind. Det er sgu bare lidt besværligt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis