Hul i skjult pexrør (rir), kan man reparere tomrøret?

Hejsa

En eller anden tumpe, som insisterer på at gøre alting selv, og derigennem lære af egne fejl.. har formået at trække skjulte rør til en radiator, inden i en ny væg, men da tossen så skulle sætte beklædning op, har kan åbenbart kørt en skrue lige gennem fremløbet, til radiatoren.. det resulterede i en fin vandpyt, som lige så stille trådte frem under det nyligt opsatte fodpanel...

Nu går spørgsmålet så på, hvad Søren han dog skal gøre... væggen består af osb+gips..
Han overvejer pt. At skære et hul i væggen, der hvor hullet i røret formodentlig er, og få skruen væk.. dernæst kunne man jo trække et nyt pexrør i tomrøret, men tomrøret må jo have et hul i sig.. kan/må man det? For alternativet er jo enten at trække et synligt rør til radiatoren, eller at skære hul, langs røret, og skære dåsen ud.. og lave hele det stykke forfra...
Jeg vil så nødig skulle have et synligt rør, det er jo netop ideen med at det blev lavet skjult..

Puha! Der var en der blev træt.. det var sidste del af det helt nyistandsatte børneværelse.. radiatoren skulle jo bare lige have vand på.. og tossen er jo selvfølgelig IKKE mig...eller...

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa En eller anden tumpe, som... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øv.. jeg prøvede med både jordleder og en søgefjeder, men den dåse er godt nok (ja her kunne det blive noget snavs) meget skarp i vinklen, så jeg kan ikke komme ind med søgeren, og kun knebent med kablet.. måske jeg har en 1.5 kvadrat leder, der kunne bruges..
Indtil videre har jeg forsøgt mig, med held, at trække dåsens indmad ca 10 cm ud af dåsen, i håb om måske at kunne knække skruen.. (det var der en, der foreslog mig, at prøve.. nu skal jeg bare have fat i et samleled, så prøver jeg at trække et nyt inderrør, med krydsede fingre😃

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis