Varmeanlæg mister tryk

Hej!

Vores varmeanlæg (gasfyr fra 1994) mister konstant tryk. Jeg fylder vand på ca. 1-2 gange om måneden. Vores VVS'er lukkede inden sommeren for ventilerne ind til rørsystemet og henover sommeren holdt anlægget trykket. Derfor troede vi at vi havde en rørskade og informerede forsikringen. De sendte en VVS'er ud og rørsystemet blev tryktestet med sporingsgas. Intet! Der blev fyldt 5 bar på og i starten faldt trykket lidt men efter det var faldet til 4,8 bar holdt den sig konstant i over 24 timer. Så vi endte med at betale for sporingen da intet hul kunne findes.

Hvad fa'en kan det skyldes at jeg skal blive ved med at fylde vand på? På forhånd tak for jeres svar!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vores gamle gasfyr mistede også vand/tryk, og jeg blev så træt af det til sidst at jeg fik et nyt fyr...
Min vvs'er sagde at det kunne være en lille utæthed i selve fyret der gør at varmen slipper ud og skaber en fordampning.
På vores fyr var der næsten konstant vand i afløbet fra den kondenserende del... nogle gange så meget at det kunne høres som klukken i kloakafløbet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har haft store problemer med et anlæg på arbejde. Det tabte tryk over 3-4 dage og der blev lukket dele af, skiftet akkumulerings tank men det hjalp ikke. Så opdagede jeg at der kom dråber fra sikkerhedsventil inde i fyret. De faldt lige netop ned på et varmt rustfrit rør så det fordampede så man ikke kunne ane det på gulvet. Efter skift af sikkerheds ventil kører det igen.
Jeg skal lige spørge dig om hvor lang tid tager vandpåfyldning. Er det under 5 sekunder eller over 30 sekunder ??

5 bar er for meget det skal nærmere være 2-3 bar og du behøver ikke at fylde på før den er under 1 bar


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej!
Tak for jeres svar!
elmand: Jo de 5 bar var trykket med sporingsgas! Normalt har jeg 1,5 bar og max tilladt er 2 bar. Har lige fyldt vand på igen da den var lidt under 1 bar og det tog 16 sekunder.
Det er lidt spøjst for det falder stille og roligt tilbage til under 1 bar over flere uger og så kan det i løbet af bare 1 dag falde til 0!
Måske skulle du alligevel checke din ekspansionsbeholder, for er den utæt i membranen er den fuld af vand.
Har fyret en funktion der afbryder den når trykket kommer tilstrækkelig ned. Så vil det hurtigt falde da vandet så bliver koldt, og ikke fylder så meget.
Hvis det går meget hurtigt med at fylde vand på (afhængig af hvor meget du åbner for hanen) Så er det som Frank Chr. skriver ekspansionsbeholder. Så når du skriver 16 sec. så er det ikke meget hurtigt men RET hurtigt. Så det kan sagtens være ekspansionen der er dårlig, og at der måske står lidt luft et andet sted i anlægget, som alligevel giver lidt ekspansion.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
5 bar lyder af meget, hvad er det for et anlæg? Jeg har selv et Geminox gasfyr og har 1,4 bar på anlægget. Det lukker ned ved 0,5 bar. 5 bar kan vel få rørsamlingerne til at "svede" lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis