Vand på gasfyr

Hvordan kommer man vand på sådan en fætter? Kan kun se et sted hvor der er en lille hane. Der er et stykke slange som passer på, men det er kun 30 cm langt... syntes der blev vist et andet sted den skulle tilsluttes, men hvor?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en vandhane med en tilslutning med ½" gevind, så er du et stykke af vejen. Du finder nu et stykke ½" slange i en passende længde og monterer forskruningerne fra det for korte stykke slange på slangen. Jeg vil tro ud fra billederne, at kugleventilen vist på det midderste billede kan bruges til at fylde vand på med. Fyld slangen op med vand fra hanen inden du skruer den på kugleventilen for at undgå luft i systemet.
En slange fra en bruser passer også på.

fase
Det ser ud til at den grønne slange der vises på det sidste billede lige passer. Den kan så skrues på den hane der vises på det midterste billede. Du kan fylde den med vand ved at skrue den ganske let på, og når så vandet pibler ud lukker du igen og skruer slangen helt fast. derefter lukker du op for hanen i begge ender af slangen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men den er meget kort den slange? Jeg er med på at den skal på hanen på đet midterste billede, men hvor skal den anden ende tilsluttes? Slangen er 30 cm. Der er mindst 2 meter op til vandhanen...

På det nummer 2 og nummer 3 billede kan man se en "messing hætte" lige midt i billedet. Jeg tror at det er vandtilførsel.Så hætten skal skrues af og slangen monteres der (der sidder en lille ventil, som kan åbnes med en lille svensknøgle på siden af den). 
Den anden ende af slangen sættes på ballofixen som jeg tror er din på fyldnings studs.
Som Erik skirver, så monter slangen først på vand siden, og "fyld slangen med vand inden den sættes fast på ballofixen (det vil dryppe på gulvet så hav nogle klude parat)
Luk op for ballofixen, og luk derefter ultra stille op for messinghanen, mens du holder øje med dit manometer. Når du når det rigtige tryk, lukkes først for vandet, derefter ballofixen, og du kan pille slangen af igen og sætte hætten på plads.
Og lad være med at lade slange sidde monteret, for hvis du taber vandværks trykket kan du risikere at det vand der så står i langen løber baglæns ud i dit vandsystem og forurener det

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Et tillægsspørgsmål. Nogen gange er der kun varmt vand til at bade i 5 min. Og vi er en familie på 4, så det er langt fra nok. Bliver det bedre med nok vand på anlægget?
Nej jeg tror ikke det har indflydelse, men det kommer jo an på hvor langt vandtryk har været nede. Men du kan jo håbe at det sker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af IT manden på 28-01-2017 20:21
Et tillægsspørgsmål. Nogen gange er der kun varmt vand til at bade i 5 min. Og vi er en familie på 4, så det er langt fra nok. Bliver det bedre med nok vand på anlægget?

 

Ikke mig bekendt, da vandtrykket jo handler om dine radiatorer, som er et lukket system.

Din varmtvandsbeholder har en vis kapasitet (alt efter om det er en gennemstrømning eller tank).
Kontroler hvor varmt dit brugsvand er stillet til, og lav så en kontrol med et termometer feks i en bruser eller håndvask der er længst væk fra beholderen. Det kan nemlig godt skyldes at du mister varme undervejs jævnfør dårligt isolerede rør, og da det kolde vand er koldere om vinteren (af naturlige årsager), vil det hurtigere "udvande" det varme vand  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jo højere temperatur du vælger til dit varme brugsvand, jo længere tid tager det at bruge det. Man bliver jo nødt til at blande det op i blandingsbatteri med koldt vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis