Skifte afbryder

Hej.

Jeg er ved at skifte afbryderne/kontakterne i huset fra minitangent til fuga.

Indtil videre går det godt, og jeg kan for det meste bare overføre de gamle tilslutninger til de nye uden besvær.

Jeg er dog stødt på nedenstående som jeg er lidt i tvivl om jeg kan lave skifte lovligt:

 

Det virker som om der er tale om Fase og Nul nederst og den hvide ledning så bare samles til videreførsel. Men jeg er ikke særlig skarp på det så jeg vil gerne være sikker :-). Desuden, hvordan ville jeg komme tilslutningerne i en standard FUGA afbryder? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke fase og nul. Den blå er mellemledning eller skinne i en korrespondance, den sidder i P. Afbrydertypen hedder i øvrigt smal minitangent. Det eneste, du skal være opmærksom på, er at den blå kommer i klemmen mærket P i den nye afbryder.


fase

De er jo i forvejen i afbryderen, så de skal i afbryderen igen. Det kræver selvfølgelig, at du har købt en korrespondanceafbryder.

Gul i N, der står muligvis M, det er ligegyldigt, hvor den kommer i, bare den blå kommer i P


fase
Det har jeg ikke, men det får jeg så gjort :-).
Du skal købe to. Der er altid mindst to korrespondanceafbrydere i en korrespondance.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis