Siliconelister

Jeg er fraflyttet en lejlighed hvor jeg har malet vinduesrammer -og seliconelisterne har også fået lidt maling på.. malingen er vandbaseret, så skader det listerne. Udlejer forlanger nye lister i alle vinduer 


Carpe Diem
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det skader ikke listerne, men du kan/skal skrabe malingen af med f.eks. et plastikkort.

 

Takker for svar :-)

Carpe Diem
Nej Orla Nautrup, det er ikke tætningslister men den liste der sidder mellem selve glasset og træet og jeg ved altså ikke om det er silicone eller acryl

Carpe Diem
Annonce
Glaslisten kan du nok ikke skrabe malingen af igen uden at ødelægge listen.

Tror desværre du ender med at må betale for udskiftning af lister, der desværre så kan være lige så dyrt som, hvis en maler havde malet vinduerne fra starten.
Måske jeg udtrykker mig lidt forkert, det er jo ikke lister som sådan, men fugerne mellem vindue og ramme

Carpe Diem
Skrevet af knh15 på 29-01-2017 11:09
Måske jeg udtrykker mig lidt forkert, det er jo ikke lister som sådan, men fugerne mellem vindue og ramme

 

Det er glasbåndet mellem vindueskarmen, og glasset du har fået maling på.

Nederst her på siden er et hurtigt overblik over hvordan du skulle have malet det Ved godt du ikke kan bruge det til noget nu http://www.efarvehandel.dk/gode-raad-og-tips/

Jeg tror ikke det er noget man lige kan fjerne. Men du kan jo prøve med noget opløser, også bruge samme metode som med i liket med en bred spartel. Måske du så med en vatpind, eller stump strikkeping med noget klæde på kan fjerne malingen med opløser af en slags.

 

Jeg må nok bare se hvad der sker når der, herinde, er så forskellige udtalelser.... Der er vel også forskel på ude og indemaling

Carpe Diem

Du har ikke fået forskellige svar. Kun Henrik og jeg har svaret ud fra at det var glaslisterne du havde malet på.   

Og jeg er enig med Henrik i at jeg ikke tror det er noget der kan skrabes af mekanisk. Hvorfor jeg forslår dig at prøve med noget opløser af en slags der passer til den type maling du har brugt. Hvilket du ikke har specifiseret endnu. Jo flere oplysninger du kommer med, jo bedre bliver svarene, så skal vi ikke gætte os frem  Næste gang så husk billeder, det letter arbejdet. 

Jeg synes du skal prøve at gøre som jeg forslog, og se om ikke det er lige til at rense af med den metode.  God arbejdslyst 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også