Nyt betongulv oven på eksisterende terrændæk

Davs

Jeg påtænker at lægge 125mm polystyren oven på mit nuværende terrændæk (i overensstemmelse med Sundolitt's anvisninger) men er lidt betænkelig ved at støbe et betondæk oven på isoleringen (med gulvvarme).

Bør jeg hellere lægge varmeslanger i spånplader med spor? (for at undgå to stk betondæk i konstruktionen).

Gulvet ovenpå skal være et Lamelparket.

På forhånd tak for input

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis ellers dit nuværrende terrændæk (beton) er uden rævner og intakt, så er der vel ingen grund til at støbe et nyt lag beton (penge+besvær)

der er vel også grænser for hvor meget du kan hæve gulvet uden lofthøjden lige pludselig ikke er tilstrækkelig.
da det er kælder kan du evt undersøge om man kan få sundulit plader
med sport til varmeslanger.
husk i øvrigt at der er STOR forskel på laminat og lamel parket - den først er af plastik og som regel fodkold...køb derfor lamelparket som du skriver - de fås til rimmelige priser i f.eks. bilka, mens byggemarkeder tror de er lavet af guld
Hej NielsChr

Tak for dit input.

Der er 200mm luft mellem det eksisterende terrændæk og undersiden af trægulvet i dag.
Det er disse 200mm jeg gerne vil benytte til isolering, så med 150mm kommer gulvet ikke højere op end det er i dag, og der er 50mm tilbage til afretning af terrændækket, gulvvarme mv.

Min tanke/bekymring går blot på om det er konstruktionsmæssigt problematisk at have to betondæk i samme konstruktion (terrændæk + betonlag med varmeslanger, adskilt af 150mm polystyren) eller om det kun er dampspærren der ikke må være to af.




Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/15451' class='af-profile-link'>NielsChr</a> på 30-01-2017 00:51
hvis ellers dit nuværrende terrændæk (beton) er uden rævner og intakt, så er der vel ingen grund til at støbe et nyt lag beton (penge+besvær)

der er vel også grænser for hvor meget du kan hæve gulvet uden lofthøjden lige pludselig ikke er tilstrækkelig.
da det er kælder kan du evt undersøge om man kan få sundulit plader
med sport til varmeslanger.
husk i øvrigt at der er STOR forskel på laminat og lamel parket - den først er af plastik og som regel fodkold...køb derfor lamelparket som du skriver - de fås til rimmelige priser i f.eks. bilka, mens byggemarkeder tror de er lavet af guld


 

gulvvarmeslanger bør/skal støbes ind 100 mm beton sammen med rionet, ellers er risikoen for revner for stor
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis