Bil køb via autooffer.dk erfaringer søges

Jeg fandt hjemmesiden autooffer.dk da jeg sad og søgte lidt på en bil jeg har kig. Jeg kigger pt. på en Renault Clio Sport Tourer med den store Limited udstyrspakke. https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-clio-sport-tourer.html

Men på autooffer.dk kan man købe selvsamme bil for 11.184Kr. mindre, end de officielle priser på Renault hjemmeside. Er det en besparelse jeg selv kunne handle hjem hos den lokale Renault forhandler, eller hvordan kan de sælge samme bil "så meget" under? De har så gratis fragt som er medregnet i den besparelse på 11.184Kr.

Og på samme side kan man vælge at tilkøbe en kasko for lige under 4000Kr./år Hvis man er 30+ og ingen skader igennem de sidste 3 år. Det synes jeg også virker ganske fornuftigt.

Jeg er helt grøn i det med biler, og bilkøb. Så hvis nogen har nogle råd og fifs jeg kan bruge når jeg skal handle så vil jeg da meget gerne hører dem.

Den lokale forhandler sagde de kunne eftermontere fast trailertræk for 7000Kr. Er det dyrt? Skal prisen handles, eller skal jeg høre den lokale mekaniker om han kan gøre det billigere?  

Og findes der andre sider som autooffer, hvor man evt kan få en bedre pris når vi snakker ny bil.

Kom frisk med råd og vejledning 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke lige den side. Men kan se de "arbejder" sammen med en række forhandlere.
Og alt andet lige så gør autooffer det jo ikke gratis. De skal også tjene penge på deres service. Og der er kun en til at betale deres løn. Og det er køberne. Men man slipper da selvfølgelig også slv for at køre ned og forhandle pris osv.

Som jeg lige kan se på siden så bestiller du en bil. Den bestiller de så hos en forhandler. Og forhandleren kontakter dig så når bilen er klar.

Jeg vil mene at 11000 burde du også nok selv kunne forhandle dig til hos en forhandler.

Anhængertræk kan du godt få lavet billigere hos din lokale. En i familien har lige fået sat på sin volvo og det løb op i lige over 4000.

Jeg går i samme overvejelser som dig. Umiddelbart er jeg typen, som synes det er lidt ubehageligt at forhandle priser med en forhandler, og jeg nærer ingen tro til at jeg kan forhandle prisen specielt langt ned.
Jeg tænker at tage prisen fra autooffer med til forhandleren. Hvis han kan matche den, er det jo fint. Hvis han ikke vil det, så bestiller jeg selvfølgelig bare hos autooffer. Men på den måde finder jeg selvfølgelig ikke ud af om forhandleren kunne presses endnu længere ned i pris.
Forsikringen synes jeg er dyr. Det kan mit normale forsikringsselskab gøre billigere.
Skrevet af Lille Nissen på 28-01-2017 08:57
Nu kender jeg ikke lige den side. Men kan se de "arbejder" sammen med en række forhandlere.
Og alt andet lige så gør autooffer det jo ikke gratis. De skal også tjene penge på deres service. Og der er kun en til at betale deres løn. Og det er køberne. Men man slipper da selvfølgelig også slv for at køre ned og forhandle pris osv.

Som jeg lige kan se på siden så bestiller du en bil. Den bestiller de så hos en forhandler. Og forhandleren kontakter dig så når bilen er klar.

Jeg vil mene at 11000 burde du også nok selv kunne forhandle dig til hos en forhandler.

Anhængertræk kan du godt få lavet billigere hos din lokale. En i familien har lige fået sat på sin volvo og det løb op i lige over 4000.
 

Tak for tilbagemeldingen. Ja det klart der kun er 1 til at betale for deres ydelse. Og med det in mente, så burde det altså være muligt at presse den lokale forhandler over 11.184Kr.     Men man kan jo nøjes med at sige at man har fundet et sted, hvor man kan få bilen 12.000-15.000 billigere, og se om han kan mtache det, eller hvor langt man kan presse ham. Vil han ikke matche det bud fra autooffer.dk, kan man jo dokumentere tilbuddet, også tage den der fra. 

Anhængertræk: 4000Kr. synes jeg også lyder mere rimeligt end de 7000Kr. han foreslog mig.  Men det er sikkert også en pris han giver mig, så han ved han har lidt at handle med  Hvis ikke han vil gå ned i pris med det, så kan man jo bare takke nej, også få det eftermonteret hos en af de lokale mekanikere. 

 

Jeg ville klart fortrække at købe bilen hos den lokale forhandler. Kan godt lide at man har muligheden for lige at svinge forbi hvis der skulle være nogle spørgsmål eller problemer. Også har jeg samtidig muligheden for at tilkøbe de 6 års garanti/150.000Km til 9990Kr. Hvad synes i om den mulighed, Er det for dyrt? Det tiltaler mig meget at have en lang garanti. Så man ved der ikke kommer nogle uforudsete reperationer. Men på den anden side, så er det jo også sjældent at de dyre reperationer kommer inden for de tidligere år af en bils levetid.  Gode råd søges 

 

Skrevet af jenshøj på 28-01-2017 10:38
Jeg går i samme overvejelser som dig. Umiddelbart er jeg typen, som synes det er lidt ubehageligt at forhandle priser med en forhandler, og jeg nærer ingen tro til at jeg kan forhandle prisen specielt langt ned.
Jeg tænker at tage prisen fra autooffer med til forhandleren. Hvis han kan matche den, er det jo fint. Hvis han ikke vil det, så bestiller jeg selvfølgelig bare hos autooffer. Men på den måde finder jeg selvfølgelig ikke ud af om forhandleren kunne presses endnu længere ned i pris.
Forsikringen synes jeg er dyr. Det kan mit normale forsikringsselskab gøre billigere.

 

Jeg synes også det er lidt ubehageligt at gøre det. Man kan føle lidt skam, ved at sidde og prøve at presse prisen. Men jeg ved at fruen er god til det. Så hvis vi aftaler en pris før vi tager afsted skal hun nok overtage forhandlingerne, og få den presset der ned, hvis ellers det er muligt for forhandleren. 

4000Kr om året synes jeg ikke er dyrt. Men kan det klares billigere er det da klart en fordel. Hvilket selvskab har du? Og står du som elite billist, siden du mener du kan få det billigere? Jeg har ikke nogen anciennitet, selvom jeg har kørt bil de sidste 12 år. Den nuværende bil står i kærestens navn, men det kun mig der bruger den. Så tror det svært at finde en bedre pris, selvom jeg er 30+ og uden skader de sidste 5år.  Men når jeg kommer der til, vil jeg da undersøge markedet lidt, og ringe rundt. 

Mht. til anhængertræk skal du lige sikre dig, at den lokale mekker har helt styr på det. På moderne biler, skal bilen ofte kodes til at vide, at den har anhængertræk. Dette bla. for at den så kan deaktivere baglys, tågelys mv. når der er tilkoblet anhænger. Ligeledes kan den overvåge sprungne pærer i anhænger. Nogle biler har også anhængerstabilitetsassistance, og det virker kun, hvis den ved, at der er en anhænger på.

Hvis man ikke får den kodet, kan man få problemer med fejlbeskeder i bilens display, når du tilkobler en anhænger.

Så den lokale mester skal have adgang til en tester til det pågældende bilmærke og vide, hvordan hans skal kode den, hvis altså din bil skal vide, at den har anhængertræk.

PS de 7.000 synes jeg ikke lyder dyrt hvis det er med det hele. Der skal bla. bruges en særlig CANBUS adapter, hvis bilen ikke er forberedt for træk. Selve trækket koster typisk ca. 3.000 kr., dertil kommer 3-4 timers arbejdsløn (inkl. kodning), elnet - måske 1.000 kr. samt evt. CANBUS adapter.

Skrevet af Illisher på 28-01-2017 12:174000Kr om året synes jeg ikke er dyrt. Men kan det klares billigere er det da klart en fordel. Hvilket selvskab har du? Og står du som elite billist, siden du mener du kan få det billigere? Jeg har ikke nogen anciennitet, selvom jeg har kørt bil de sidste 12 år. Den nuværende bil står i kærestens navn, men det kun mig der bruger den. Så tror det svært at finde en bedre pris, selvom jeg er 30+ og uden skader de sidste 5år.  Men når jeg kommer der til, vil jeg da undersøge markedet lidt, og ringe rundt. 

Mit selskab er Tryg, men gennem min fagforening. Jeg har ikke haft bil før, og kan i det tilfælde vælge antallet af år jeg har været i fagforeningen i stedet for antal år uden skader.

Sport Tourer Energy DCI Expression 90HK 1,5 5d. Stc vil koste mig 2.337,98 kr med 20000km/år og en selvrisiko på 2500 kr. Vælger jeg 3 år uden skader, er prisen 3000 kr. Tænker at andre selskaber må kunne tilbyde nogenlunde det samme.

 

 

Annonce
Skrevet af jenshøj på 28-01-2017 14:50

Mit selskab er Tryg, men gennem min fagforening. Jeg har ikke haft bil før, og kan i det tilfælde vælge antallet af år jeg har været i fagforeningen i stedet for antal år uden skader.

Sport Tourer Energy DCI Expression 90HK 1,5 5d. Stc vil koste mig 2.337,98 kr med 20000km/år og en selvrisiko på 2500 kr. Vælger jeg 3 år uden skader, er prisen 3000 kr. Tænker at andre selskaber må kunne tilbyde nogenlunde det samme.

 

 

Hold da op, de var godt nok billigt.   Jeg har tidligere talt med en fra Tryk, som sagde at når jeg engang fik en anden bil/en mere, så skulle jeg tage fat i ham igen, for han ville kunne gøre det billigere end topdanmark som jeg har nu, det kunne han godt love. 

Jeg kører så godt nok mellem 20.000-35.000 Km om åre. Med 27.000Km i snit over de sidste 6 år.Det svinger lidt alt efter hvor arbejdsplasen er.

 

 

Skrevet af henrikh29 på 28-01-2017 13:45

Mht. til anhængertræk skal du lige sikre dig, at den lokale mekker har helt styr på det. På moderne biler, skal bilen ofte kodes til at vide, at den har anhængertræk. Dette bla. for at den så kan deaktivere baglys, tågelys mv. når der er tilkoblet anhænger. Ligeledes kan den overvåge sprungne pærer i anhænger. Nogle biler har også anhængerstabilitetsassistance, og det virker kun, hvis den ved, at der er en anhænger på.

Hvis man ikke får den kodet, kan man få problemer med fejlbeskeder i bilens display, når du tilkobler en anhænger.

Så den lokale mester skal have adgang til en tester til det pågældende bilmærke og vide, hvordan hans skal kode den, hvis altså din bil skal vide, at den har anhængertræk.

PS de 7.000 synes jeg ikke lyder dyrt hvis det er med det hele. Der skal bla. bruges en særlig CANBUS adapter, hvis bilen ikke er forberedt for træk. Selve trækket koster typisk ca. 3.000 kr., dertil kommer 3-4 timers arbejdsløn (inkl. kodning), elnet - måske 1.000 kr. samt evt. CANBUS adapter.

 

Good point, det vidste jeg slet ikke noget om. De bliver da også mere og mere intelligente de biler 

 Jeg læste også godt noget om at hvis det skulle være et fast træk på denne bil, så ville det koste ekstra hvis der var pakeringssonsore bag på. Går ud fra det er fordi de så enten skal kalibreres i forhold til trækket.

 

Hold da op, de var godt nok billigt.   Jeg har tidligere talt med en fra Tryk, som sagde at når jeg engang fik en anden bil/en mere, så skulle jeg tage fat i ham igen, for han ville kunne gøre det billigere end topdanmark som jeg har nu, det kunne han godt love. 

Jeg kører så godt nok mellem 20.000-35.000 Km om åre. Med 27.000Km i snit over de sidste 6 år.Det svinger lidt alt efter hvor arbejdsplasen er.

Den stiger med ca. 400kr/år for hver ekstra 10.000 km jeg sætter på op til 40.000 km. Så begynder vi selvfølgelig at nærme os de 4000. Men det kan da helt sikkert betale sig at se hvad de forskellige selskaber kan tilbyde.

 

Ikke kalibreres men frakobles (deaktiveres). Parkeringssensorer bliver nemlig slået fra, når anhænger tilkobles - hvis altså den er kodet. Hvis ikke de er frakoblet vil den hyle af h.... til, når du kobler traliler på :-)

PS i mit indlæg skrev til "baglys", det skulle være "baklys"

Jeg læste det ville koste ekstra hvis det skulle være et fast træk, frem for et aftageligt. Og det var begrundet i noget med parkerings sonsorene bag på bilen.

Men det lyder meget smart det du taler om. Har det et navn, eller beskrivelse? Hvis man vil sikre sig at det er det man får. Og ikke bare et helt alm. træk.
Skrevet af jenshøj på 28-01-2017 15:56

Den stiger med ca. 400kr/år for hver ekstra 10.000 km jeg sætter på op til 40.000 km. Så begynder vi selvfølgelig at nærme os de 4000. Men det kan da helt sikkert betale sig at se hvad de forskellige selskaber kan tilbyde.

 

jeg må prøve at ringe til ham jeg snakkede med en dag, og se hvad han kan trylle frem af priser. For jeg kan ikke få lov til at beregne en pris på deres hjemmeside. jeg er åbenbart kommet i bad standing  Den skriver jeg skal ringe, eller om jeg ønsker at blive ringet op. Men kan sagtens få en pris hvis jeg bruger samme bil adresse, men med kærestens cpr nummer.  Det sikkert fordi de har fået afvide fra nemforsikring at jeg fik skiftet en forrude sidste år 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis