VVS hjælp

Hej med jer

I forbindelse med, at jeg skulle skifte et badearmatur den anden dag, så slukkede jeg selvfølgelig for vandet.

Der er nu sket det, at det er begyndt at dryppe fra det "håndtag", som er til venstre på billederne nedenfor, hvor jeg slukker for vandet til huset. Vandet drypper ud der hvor håndtaget "skrues" ind i vandrøret. Den er monteret inden "vandmålere" og er i den grad af ældre dato, men hvis det er noget jeg selv kan fikse, så ville det altså være rart. Det er jo ikke engang hvert år jeg slukker for vandet, så hvis jeg bare kan lave en solid midlertidig, så er det altså helt ok.

Jeg kan i øvrigt ikke finde andre hovedhaner til huset. Plejer man ikke have en brønd udenfor, hvor man kan slukke?

 

Håber I kan hjælpe!

 

.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at spænd den møtrik der sidder på håndtaget. Det er den første du når til når du starter ude fra enden af håndtaget af, godt nok svært at forklare

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Og den sidder sandsynligvis rigtig fast, og hvis den knækker, så den går løs i gevindet, har du først problemer. Få en VVS er til at skifte hanen til en kugleventil.

fase
Den skal nok kun lige have et lille nøk.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Om du har målerbrønd, det kommer an på hvor din vandmåler sidder.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

"Plejer man ikke at have en brønd udenfor hvor man kan lukke"   Oftest har vandværket en stophane i skel. Men den er ikke for private. Der skal bruges en speciel nøgle


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis