Resultat af gulvspartling

Hej! Jeg har haft en murer ude og fuldspartle mit klinkegulv med flydespartel. Jeg må indrømme at resultatet ikke er som jeg har forventet. Da det blev aftalt at det skulle være klar til at blive male med epoxy gulvmaling når det var færdig. 

Der er desværre en masse ujævnheder og huller nogle steder fra en pigrulle som han ikke har kunne slibe væk. Jeg er i tvivl om hvordan jeg får udbedret dette. Jeg har snakket med en maler og han mener at jeg skal gå efter det med en expoy gulvspartling, de steder hvor der er huller, og så slibe det bagefter. 

Det er bare en del steder at det er tilfældet. Derudover er der nogle enkle steder, hvor der er direkte niveau forskel i spartel højden. 

Hvor meget kan jeg forvente at 2 lag epoxymaling tager ? Vil det slabe de slibe ridser der er lavet over stortset hele gulvet, og vil det kunne tage nogle af ujævnhederne ?

På forhånd tak!

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes sgu ikke det ser ud som om den murer har særlig godt styr på det :-( Hvis der er huller efter pigrullen har han enten været for længe om det, blandet det forkert eller ikke brugt den rigtige spartel.

Ved du hvilken spartel han har brugt? Det er få spartelmasser der er egnet til at være den "endelige" overflade dvs. hvis den kun skal behandles med maling. F.eks. Lip 215 eller Skalflex Gulvspartel Extra. De har også et højt flydemål(flyder mere ud) og giver den pæneste overflade. Desværre koster de også næsten dobbelt så meget.

Hvis der er plads ville jeg nok prøve at ligge et tynd lag ekstra på, men jeg ville nok lave-det-selv eller finde en anden murer.


Det ligner en blanding af tændt gulv varme, for tynd eller uhærdet primer, for lidt lag tykkelse. Pigrullen efterlader kun huller hvis spartlen begynder at sætte sig. Nu kan man ikke se det hele, men hvis det er færdigt gulv burde han have slebet kanterne mod væggen så spartlen kunne få en pæn afslutning.
Hvis det bare er epoxy maling dækker det ikke noget. Et rigtigt epoxy lag dækker fint.

km
Hej tak for jeres svar.
Han var og sluk for gulvvarmen 3 dage før, så primede han 24 timer før han lagde gulvet.

Ja det er kun epoxy maling og ikke belægning.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også