Skal HTH montere køkkenet?

I vores nye hus skal vi have køkken m.m. fra HTH. Bør vi få HTH til at montere køkkenet m.m., eller skal vi få tømrerne, som har stået for resten af huset til at montere køkkenet? Hvad tror I der er billigst, og vil give det bedste resultat?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når HTH montere køkken er det også en snedker eller tømrer de hyrer ind til formålet. Han melder evt. mangler ved leverancen tilbage til firmaet. Nogle dage efter kommer der så en HTH montør, for at kvalitets tjekke, montere evt. mangler og så justere skuffer og låger. Men man må formode at de har prøvet det mange gange før. Så jeg vil tro at det er den bedste løsning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prismæssigt ved jeg ikke hvad forskellen er, men sandsynligvis negligerbar i forhold til prisen på huset. Resultatmæssigt tror jeg ikke på, der er nogen forskel. At sætte et køkken op i et nyt hus er helt ukompliceret og kan gøres af enhver. Hvis du vil spare noget og være helt sikker på at resultatet lever op til dine egne kvallitetskrav, så overvej at sætte det op selv. Der er god hjælp her på siden, hvis du får problemer undervejs.

Puha - held og lykke!

Jeg kan da komme med en hurtig fortælling om vores oplevelse med HTH:

Vi har også købt og fået monteret alt husets inventar fra HTH, og det lignede simpelthen noget der var løgn da de var færdige.

Ved aflevering af vores hus, konstaterede vi bl.a.

- Skæv samling af bordplade og lim tværet ud over det hele
- Store skrammer i flere paneler - "fra fabrikken", var undskyldningen
- Skabsindretning var enten ikke monteret eller kun halvt monteret
- Niveauforskydning mellem skuffer og skabe

I vores tilfælde gik der næsten 2 måneder med at vente på nye dele, og montøren endte med at brænde os af flere gange. Da der så endelig kom en montør, fik vi at vide at der slet ikke fandtes skuffer og skabe i samme højde, så den niveauforskydning der var imellem disse dele, må vi nu lære at leve med. Bordpladerne blev heller aldrig rettet ordentligt af.

(PS - vi bor i et nybyggerområde, og HTH har leveret inventar til mange af husene. Vi ser stadig, efter flere måneder, at folk mangler skabslåger og andre ting i deres huse. Så det er vist mere reglen end undtagelsen, at deres køkkener leveres med fejl.)

Mvh nybyggeren
I må have været uheldige med HTH, for jeg har lige overværet en renovering af ca. 150 lejligheder, hvor HTH monterede. Det virkede til ug og tog en dag at sætte op, altså pr lejlighed. Det blev lavet mens beboerne boede i lejligheden. Jeg har ingen interesser i HTH.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis