Ny Tørretumbler

Halløj i Skuret

 

Jeg står og skal have købt en ny tørretumbler til vores nye lejlhed, der til kommer der en del spørgsmål.

Hvilken type skal vælges. Aftræk eller Kondens. 

Har været ind og læse en del for at blive klogere, dels vil jeg helst have kondens. Da jeg kan slippe for at bore ud til aftræk.

Men synes at menningerne er forskellige. Ser flere omtale at en kondens giver en del fugt til lokalet det står i. Dette vil jeg helst undgå, da den skal stå i kælderen sammen med vaskemaskinen.

Den største frygt er sådan set fugten, da jeg ikke ønsker at få  fugt i kælderen.

 

Hvad er jeres erfaring ? Mærke ? Kondens aftræk? Placering?

 

Vh Preben

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har for et år siden installeret en kondenstørretumbler i et badeværelse. Det gav ingen problemer med fugt. Jeg har så udnyttet den mulighed, som tumbleren gav, til at koble kondenspumpens afgang til et grenrør, som jeg har sat ind på vaskemaskinens afgang. Det fungerer fint uden fugt problemer. Så i mine øjne kan du roligt købe kondens tørretumler og placere den ved siden af/oven på din vaskemaskine. Tumbleren, som kostede omkring 4000 kr. er med varmepumpe for at spare på energien.

fase
Tag lige det der selvrensende med et gran salt. Jeg læste meget om det da vi skulle købe vaskemaskine og tørretumbler (ca. 2 år siden). Siemens og Bosch havde dengang en del problemer med kondensatorer som blev fyldt med snavs på trods af at de skulle være selvrensende. Resultat: Tekniker skal ud og skille maskinen ad for at rense den = dyrt. Jeg foretrækker en maskine som det er mulig selv at rengøre istedet for en selvrensende maskine der i virkeligheden ikke er selvrensende.

Vi endte ud med Samsung maskiner. Jeg døjer med at vaskemaskinen ryster ved bestemte omdrejninger og ved bestemt "fyldning", selvom den står 100% plant. Tørretumbleren (med varmepumpe) fungerer upåklageligt og vi døjer ikke med fugt i vores bryggers, men vi har også relativt god naturlig ventilation
AKjelsen, at vaskemaskinen ryster ved centrifugering selvom den er lod og vage, kan skyldes at den ikke støtter lige meget på alle fødder.

fase
Tak for tippet. Jeg mener nu at have sat den efter alle kunstens regler. Jeg har jo brugt fødderne til at få den stillet i lod og vater. Den står på alle 4 fødder
Annonce
Skrevet af AKjeldsen på 24-01-2017 11:17
Tak for tippet. Jeg mener nu at have sat den efter alle kunstens regler. Jeg har jo brugt fødderne til at få den stillet i lod og vater. Den står på alle 4 fødder

Jeg skulle måske have formuleret det lidt anderledes, fordi jeg har oplevet, at maskinen stod på alle fire fødder, men en af dem støttede lidt mindre end de andre.

 

 


fase
Har kigget Samsung men kan kun finde dem med B i kondens evne.
Synes bare mange af dem man selv renser, der skal man tømme vandbeholder selv. Og det skal det ikke være.
Jeg ved ikke om vores tørretumbler kun har kondenseringsevne B :S

I vores tørretumbler mener jeg også der er beholder. Men der medfulgte slange for tilslutning til afløb, så den bruger dét istedet for beholderen .

vi har en kondens-tørrer, hvor jeg blot monterede en slange på opsamlingsbeholderens bund (der er en prop). Slangen går til afløb fra vaskemaskinen, hvor jeg har monteret et mellemstykke på afløbet med en ekstra studs. Det har fungeret sådan i 6 år og der er kun varmen i lokalet, der er forhøjet.

Det eneste der er vigtigt er, at rense kondensator-delen en eller to gange årligt - bare med rent vand under tryk.


 

Hvordan renser man den når den er selv rensende?
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis