Ny Tørretumbler

Halløj i Skuret

 

Jeg står og skal have købt en ny tørretumbler til vores nye lejlhed, der til kommer der en del spørgsmål.

Hvilken type skal vælges. Aftræk eller Kondens. 

Har været ind og læse en del for at blive klogere, dels vil jeg helst have kondens. Da jeg kan slippe for at bore ud til aftræk.

Men synes at menningerne er forskellige. Ser flere omtale at en kondens giver en del fugt til lokalet det står i. Dette vil jeg helst undgå, da den skal stå i kælderen sammen med vaskemaskinen.

Den største frygt er sådan set fugten, da jeg ikke ønsker at få  fugt i kælderen.

 

Hvad er jeres erfaring ? Mærke ? Kondens aftræk? Placering?

 

Vh Preben

Halløj i Skuret   Jeg står og skal have købt... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Preben75 på 24-01-2017 18:33
Hvordan renser man den når den er selv rensende?

Selv rensende betyder, du selv skal rense det

Vi har haft en kondeserende tumbler i ca 4 år, det har der ikke været problemer med, det med at rense tager ingen tid, og vi gør det vel et par gange om året. Vi har den stående oven på vaskemaskinen, det fungere fint.

Vi har den i fyrrummet den afgiver ikke fugt til rummet, men en masse varme... 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har et sæt Gorenje maskiner, og og der ryster vaskemaskinen (både 8kg og 7kg modellerne jeg har haft) meget ved centrifugering, mens tumbleren har opsamlingsbeholder hvor man kan flytte vandslangen væk fra, så den tilsluttes afløb direkte.

Jeg oplever stor varmeforøgelse i mit badeværelse, til trods for åbent vindue imens den kører, samt svagt øget fugtniveau.

Der er en svamp til opfangning af fnuller før fordamper, og den fanger meget skidt, men damn det er noget trels stads at skulle rengøre maskinen månedligt, hvilket er nødvendigt i mit tilfælde hvor der vaskes 1-3 maskiner dagligt.

 

Hvis man nu tager denne som eksempel https://www.whiteaway.com/hvidevarer/toerretumbler/kondens-toerretumbler/product/bosch-wtwh7568sn/ den skulle da gerne bare rense sig selv ?
Det fnuller der bliver slynget ud, bliver opfanget af filteret i fronten, men der ryger en smule med vandet og det sætter sig på siderne i kondensatoren. Selvrensende ville jo betyde, at der lå en lille skål fnuller foran maskinen ... Helt af sig selv.

 

Og det kræver man skiller hele maskinen af for komme til at rense det?
Annonce
På en kondenstørrer vipper man sokkelbeklædningen ned. Bagved er en skuffe man trækker ud ... Det er kondensatoren - men du: kør da hen i en butik og se og spørg. Fugt i lokalet skal du ihvertfald ikke være bange for.

 

Har ikke kunne finde fysik butik med den ovennævnte i, for at kunne se den. Skousen forsøger at sælge anden maskine som de kan give rabat på. Men mærker som Candy og andre billige mærker.
Mon ikke Punkt1 har den samme eller noget lignende. Det tror jeg næsten.

fase
Fandt en butik der havde den. Man kan ikke komme til kondensatoren uden at skille hele maskinen fra hinanden.
Min kan man kom til det hele forfra, via en lille låge mener det er en AEG.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis