Skæv borepatron

Hej
Min borepatron på min højt elskede aeg boremaskine er desværre blevet skæv og jeg vil gerne have den skiftet.
SKAL det være en ny aeg borepatron eller kan man købe en universal del i stedet? Hvad skal man være opmærksom på her?

Vh Anders

Vh Anders
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke hvilke AEG boremaskine det drejer sig om, men har du været tilfreds med den gamle, kunne det jo være nærliggende at købe en magen til.
Ellers laver rôhm nogle gode patroner..
Der er somme tider en på DBA der sælger nye borepatroner for 60 kr stykket, noget med det er fra nye maskiner der er bygget om til gibsskruemaskiner.
Har ikke kikket men de er der jævnligt.

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg må lige tjekke modellen, når jeg kommer hjem. Det er en 12v stang batteri, mener jeg. Jeg kan godt stadig bruge maskinen, det er bare lidt irriterende, at den kører skævt.
Det ligner lidt den her, men er sikkert en ældre udgave.
Link


Vh Anders
Er du sikker på, at det er borepatronen, der er skæv. Det kunne være akslen, den sidder på, og så er opgaven lidt anderledes.

fase
Nej det aner jeg faktisk ikke. Hvordan kan jeg se om det er det ene eller det andet? Jeg kan bare se, at når jeg skruer, så kører bitholderen lidt skævt rundt. Hvis jeg skruer lange terasseskruer i med høj hastighed, så har nogle af dem bukket lidt

Vh Anders
jo, jeg har en slagboremaskine med ledning. Er patronen universal, så de kan sidde på alle maskiner?

Vh Anders
Du kan prøve at skrue patronen af din slagboremaskine og den anden. Jeg mener, at i samme område 3-13 mm er gevind og størrelse ens.

fase
Husket ud af hovedet plejer de flest akku maskiner at bruge patroner med 3/8"-24 UNF gevind.
Og mange 230 volt bruger 1/2"-20 UNF
Ellers skru patronen af, og kør med maskinen, og kik på gevindet slår det, vil det ikke hjælpe med en ny patron.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er en boremaskine til omkring 1000kr. Er det for meget besvær at skifte de dele ift at købe en ny? Aner ikke hvad borepatroner koster

Vh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis