Simens opvaskemaskine skyller ikke ordentligt ud

Hej LDS'er,

Vi er heldige ejere af Siemens opvaskmaskine
model sd11xt1s.

Den er begyndt fra i går af, at den ikke skyller ordentligt ud!
Jeg har renset filteren ekstra godt, kørt par gange maskinen uden noget i, men alligevel er dee lidt grums når vi får vasket.

Hvad kunne det være?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

er der nogen der har stået i samme situation?
Din fejlbeskrivelse er desværre "lidt" vag. Men som jeg forstår det er postelinet stadig beskidt efter en opvask og der står samtidig meget vand i bunden af maskinen, er det korrekt forstået ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for dit svar Nitter

Vand niveau er som det "plejer" at være efter end opvask, men tallerkener, bestik og glas er stadigt beskidt. Ikke meget, men man kan tydeligt se det.
Ligner belægningen "grums" eller brødkrummer?
Det har jeg af og til være plaget af, uden at jeg har fundet årsagen.
Løsningen er iblødsætning i vand i ca. 10 minutter, og afbørstning med opvaskebørste (og en tur mere i maskinen).

Efter jeg skiftede opvasketabs til et andet mærke, har jeg ikke haft problemet.

Det skal lige bemærkes at jeg sætter "alt" i opvaskeren (undtagen teflon-pander) og aldrig skyller af - kun skraber det værste af.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har ekstra renset filtere, og nu må vi se om dette hjælper.
Vil køre den uden noget i par gange.
Du kan jo også køre en gang opvaskemaskinerens. Fås i div. supermarkeder - det skader i hvert fald ikke. :o)

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af armanasovic på 25-01-2017 12:51
Tak for dit svar Nitter

Vand niveau er som det "plejer" at være efter end opvask, men tallerkener, bestik og glas er stadigt beskidt. Ikke meget, men man kan tydeligt se det.

Har prøvet der sad nogle grå/hvide plamager/striber på postelinet i ny og næ. Det forsvandt efter Lidl's billige opvasketabs blev skiftet ud med Aldi's ditto. Er næsten sikker på det i det tilfælde skyldes fyldstofferne i Lidl's tabs, der også virkede mere fedtet/løse i det end dem fra den forangående "sending".

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis